لینک های دسترسی

Breaking News

اوچا: کمک‌های مالی به صندوق بشردوستانۀ افغانستان ادامه دارد


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) از ادامۀ کمک‌های مالی به صندوق بشردوستانۀ افغانستان خبر داده و گفته است که در تازه‌ترین مورد، سویس ۲.۲ میلیون دالر به این کشور کمک کرده است.

اوچا روز چهارشنبه ۱۳ جولای (۲۲ سرطان) از این بستۀ کمکی برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان قدردانی کرده و گفته است که این کشور، از سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون ۱۲ میلیون دالر به صندوق بشردوستانۀ افغانستان کمک کرده است.

ملل متحد همچنان گفته است که این کمک‌های مالی در شرایط حساس، جان میلیون‌ها افغان را نجات خواهد داد.

بر اساس آمار ملل متحد در حال حاضر، حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند. این سازمان همچنین گفته است که ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

کشورهای کمک‌کننده اخیراً در نشست مجازی جذب کمک‌های بشری به افغانستان، کمک ۲.۴ میلیارد دالری را برای سال ۲۰۲۲ تعهد کردند، در حالی که ملل متحد برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان، خواستار کمک ۴.۴ میلیارد دالر شده بود.

این درحالی است که روز گذشته دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد از کمک جدید ۲.۵ میلیون دالری دنمارک به صندوق بشردوستانۀ افغانستان خبر داد. اوچا ضمن قدرانی از این بستۀ کمکی، خواستار کمک‌های بیشتر بشردوستانه به مردم این کشور شد.

کمک بشردوستانۀ روسیه

یک طیارۀ روسی حامل ۱۶ تن از کمک‌های بشری آن کشور صبح امروز به میدان هوایی کابل رسید.

سفارت روسیه در کابل گفته است که این کمک‌ها شامل خیمه، کمپل و ادویه‌جات است که در میدان هوایی کابل به مقام‌های طالبان تسلیم داده شده است.

غلام غوث ناصری، سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی ادارۀ طالبان به خبرنگاران گفت که قرار است این کمک‌ها در اختیار آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی در بخش‌های این کشور قرار گیرد.

در هفته‌های اخیر، این دومین محمولۀ از کمک‌های روسیه است که برای رسیدگی به نیازمندان به ویژه آسیب‌دیدگان زلزلۀ اخیر در ولایات خوست و پکتیکا به کابل می‌رسد.

این در حالی است که در روزهای اخیر، برخی ولایات افغانستان شاهد سرازیر شدن سیلاب‌ها بود که به گفتۀ مقام‌های طالبان این حوادث طبیعی تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی را در پی‌داشته است.

XS
SM
MD
LG