لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ ایران امروز از ۲۸۸۶ واقعه جدید خبر داد


مقامات صحی در ایران می‌گویند که شمار واقعات امروزی مثبت کروناویروس در مقایسه به روز گذشته بیش از ۶۵۰ مورد، کمتر بوده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت صحت ایران روز جمعه پنجم جون (۱۶ جوزا) از ثبت ۲۸۸۶ واقعه جدید در ۲۴ ساعت اخیر خبرداد.

با ثبت این تعداد آمار مجموعی مبتلایان کروناویروس درایران از شروع همه گیری در ماه فبروری، به ۱۶۷۱۵۶ نفر رسیده است.

مقامات ایرانی، روز پنج شنبه از ابتلای ۳۵۴۵ نفر که زیادترین تعداد مبتلایان در یک روز در ایران می‌باشد، خبر دادند.

آقای جهانپور همچنین روز جمعه تعداد تلفات ناشی از بیماری کووید۱۹ را ۶۳ نفر اعلام کرد که به این ترتیب آمار مرگ ومیر ناشی از این بیماری به ۸۱۳۴ رسیده است. این بلند ترین رقم مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آسیایی میانه می‌باشد.

درمورد ارقام رسمی ایران در داخل و خارج از آن کشور تردید وجود دارد و فکر می‌شود که آمار واقعی ممکن بیشتر از آنچه باشد که مقامات ایرانی اعلام می‌کنند.

باوجود این همه، مقامات به صورت روز افزون محدودیت های وضع شده برای مهار شیوع بیماری کووید۱۹ را رفع کرده و زندگی تقریبا در ۳۱ ولایت ایران با حالت عادی برگشته است.

سخنگوی وزارت صحت ایران افزود که هفت ولایت جنوبی و غربی این کشور تحت "هشدار صحی" قرار دارند. او از مردم این مناطق خواست تا فاصلهٔ فزیکی را رعایت کرده، ماسک بپوشند و از سفر های غیر ضروری بپرهیزند.

کروناویروس که نخست در دسمبر سال گذشته در شهرووهان چین شایع شد، اکنون به همه‌گیری مرگبار مبدل شده است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه پنجم جون (۱۶ جوزا) بیش از شش میلیون و ۶۷۵ هزار نفر در سرتاسر جهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و شمار مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۳۹۱ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG