لینک های دسترسی

Breaking News

تهدید داعش به انجام حملات بیشتر در ایران


در حملات دوگانۀ داعش در شهر تهران کم از کم ۱۸ نفر کشته شد
در حملات دوگانۀ داعش در شهر تهران کم از کم ۱۸ نفر کشته شد

گروه دولت اسلامی یا داعش در یک پیام ویدیویی جدید ایران را به انجام حملات جدید تهدید کرده و در عین حال جوانان ایرانی را ترغیب کرده است تا به پا خواسته و در کشورشان جهاد کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مردی با نقاب سیاه بر صورت و اسلحه در دست، در حالی که زبان فارسی را با لهجه صحبت می‌کند و در کنار تعدادی از پیکار جویان داعش نشسته است، این هشدار را می‌دهد.

در این ویدیو که تصاویری از حملات اخیر داعش در ایران نشان داده می‌شود، گوینده ضمن اشاره به بریدن سر افراد در عراق و سوریه، می گوید که داعش همین کار را در تهران انجام می دهد.

در گوشۀ تصویر این پیام ویدیویی نشان وبسایت اعماق حک شده است؛ اعماق شاخۀ رسانه‌ای گروه دولت اسلامی بوده و خبرهای داعش را پوشش می‌دهد.

داعش در ۱۷ جوزای ۱۹۹۶ دو حملۀ جداگانه را در تهران – یکی بر ساختمان پارلمان و دیگری بر آرامگاه آیت الله خمینی، رهبر پیشین ایران – انجام داد که کم از کم ۱۸ کشته برجاگذاشت.

ده روز بعد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به حملات تروریستی داعش در تهران چندین راکت را بر ساحاتی در دیرالزور در شرق سوریه، که به گفته سپاه محل استقرار عوامل داعش بود، پرتاب کرد.

ایران با حمایت از شبه نظامیان شیعه عراق و حکومت به رهبری بشارالاسد در سوریه، به طور مستقیم با داعش در جنگ است.

XS
SM
MD
LG