لینک های دسترسی

Breaking News

تغییر دیدگاه جمهوریخواهان به طرفداری ترمپ و روسیه


انتظار میرود که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، هفتۀ آینده با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی – پایتخت فنلند ملاقات کند.

دیدار هردو رهبر، موضعگیری های متفاوت هم حزبیان رئیس جمهور ترمپ را برانگیخته است.

تعداد از قانونگذاران امریکایی اخیراً به مسکو سفر کرده بودند. پس از بازگشت، یکی از سناتوران جمهوریخواه حتی از حکومت واشنگتن خواسته است تا تعزیرات در برابر مسکو را خاتمه بدهد.

اما یکی از سناتوران دیگر، روابط با روسیه را مشابۀ داشتن روابط با "مافیا" خوانده است.

درحالیکه تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات سال ٢٠١٦ ریاست جمهوری ایالات متحده جریان دارد، تعداد از قانونگذاران جمهوریخواه میگویند که در این مورد با روس ها بگونۀ مفصل صحبت کرده اند.

در این میان، سناتور جیری مورن میگوید پیام ما به روس ها این بود که "ما باور داریم که شما در انتخابات ما مداخله کرده اید".

این سناتور امریکایی می افزاید که "ما به روس ها این را نیزگفتیم که اگر خواستار تقویت روابط هستید، شما باید نشان دهید که در انتخابات آیندۀ ما مداخله نمیکنید".

تعداد از کارشناسان میگویند، نشان های وجود دارد که قانونگذاران جمهوریخواه نظر خود را به طرفداری از دونالد ترمپ و روسیه تغییر داده اند.

درعین حال تعداد از مبصرین به این باورند که تعزیزات فعلی ایالات متحده بر روسیه، قویتر از اظهارات یا موضعگیری های ترمپ است.

تغییر دیدگاه جمهوریخواهان به طرفداری ترمپ و روسیه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:00 0:00

XS
SM
MD
LG