لینک های دسترسی

Breaking News

امریکاییان از نظامیان جان باختۀ خود یادبود به عمل می‌آورند


مردم در ایالات متحدۀ امریکا امروز دوشنبه (۲۷ می) از نظامیان امریکایی که در جنگ و دفاع از امریکا جان باخته اند، یادبود به عمل می‌آورند.

تجلیل از روز یادبود از نظامیان جان باختۀ امریکا، ابتدا در سال ١٨٦٩ پس از ختم جنگ داخلی در این کشور آغاز شد. برای ٥٠ سال تنها از نظامیان کشته شده در همان جنگ گرامی‌داشت به عمل می‌آمد.

پس از اشتراک امریکا در جنگ جهانی اول، این فرهنگ نیز گسترش پیدا کرد و یادبود از تمام سربازانی که در هر جنگ این کشور جان باخته بودند، نیز در آن شامل ساخته شد.

کانگرس ایالات متحده، در سال ١٩٧١ این روز را به عنوان رخصتی عمومی تصویب و اعلام کرد. حال همه ساله آخرین دوشنبۀ ماۀ می به این روز اختصاص داده شده و بنام روز یادبود یا 'میموریل دی' شناخته می‌شود.

مهم ترین برنامۀ که همه ساله به این مناسبت در شهر واشنگتن دی.سی تدویر می‌یابد، گذاشتن اکلیل گل از سوی رییس جمهور ایالات متحده بر مقبرۀ یکی از سربازان گم نام در گورستان ملی آرلینگتن است.

اما دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده که هم اکنون سرگرم دیدار از جاپان است، پیش از رفتن به این سفر به گورستان ملی آرلینگتن رفت و به سربازان کشته شدۀ امریکایی ادای احترام کرد.

خانواده های امریکایی، به ویژه آنانیکه عزیزان شان را در صفوف قوای مسلح امریکا از دست داده اند، نیز به خاطر ادای احترام به سربازان کشته شدۀ کشور خود، از مقبره های آنان دیدن می‌کنند.​

XS
SM
MD
LG