لینک های دسترسی

Breaking News

برخی ننگرهاریان عملیات راکتی امریکا را بر مواضع داعش موثر می‌خوانند


အိႏၵိယႏိုင္ငံ New Delhi ၿမိဳ႕မွာ swab နမူနာယူေနတဲ့ က်န္မာေရး၀န္ထမ္းတဦး။ (ဇူလိုင္ ၀၆၊ ၂၀၂၀)
အိႏၵိယႏိုင္ငံ New Delhi ၿမိဳ႕မွာ swab နမူနာယူေနတဲ့ က်န္မာေရး၀န္ထမ္းတဦး။ (ဇူလိုင္ ၀၆၊ ၂၀၂၀)

شماری از باشندگان محلی ولایت ننگرهار که روستاهای شان زیر نفوذ و حملات داعش است، با خوشبینی از حملات راکتی نظامیان امریکایی بر مواضع داعش گفته اند که این حملات موثر و دقیق است.

در حالیکه قوای هوایی و زمینی افغان در ولسوالی‌های پچیرواگام، کوت، ده بالا و اچین سرگرم عملیات تعرضی بر ضد مواضع داعش اند، باشندگان محلی ادعا دارند که عملیات سربازان افغان، خسارات جانبی داشته و توام با تلفات غیرنظامیان است.

ولی الله باشنده ولسوالی ده بالا می‌گوید که حملات راکتی نظامیان امریکایی از میدان هوایی جلال آباد بر مراکز داعش در ساحات گرگری و اغز، بدون آسیب به غیرنظامیان انجام شده و به گفتۀ وی مردم محل از آن خرسند اند.

ولی الله به صدای امریکا گفت "حملات هوایی و زمینی به ما هم بسیار تاوان وارد کرده و تلفات داشته می‌باشد. نفر را نمی شناسند و فیر می‌کنند ولی راکت‌هایی که از شهر شلیک می شود، هدف را بسیار خوب مشخص می‌کند، به کسی دیگر هیچ آسیبی نمی‌رسد".

تور باشندۀ دیگر از ولسوالی اچین استدلال می‌کند که دولت باید به عوض قوای زمینی و هوایی، بیشتر از حملات راکتی که به گفتۀ وی هدفمندانه و دقیق است، در برابر داعش کار بگیرد تا مراکز آن گروه در مناطق کوهستانی به کلی از بین برود.

مقام‌های محلی افغان در ولایت ننگرهار، ضمن تایید موثریت حملات راکتی نظامیان امریکایی و ناتوبر مواضع داعش، اطلاعات کشفی سربازان افغان را در موفقیت این حملات دخیل می‌دانند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، می‌گوید که در نتیجۀ حملات دقیق راکتی نظامیان خارجی، شماری از فرماندهان برجستۀ داعش کشته شده اند. اما آقای خوگیانی می‌گوید که واحدهای کشفی افغان محل دقیق بود و باش عناصر داعش را تثبیت کرده و بر اساس این معلومات، نظامیان خارجی مواضع داعش را هدف می‌گیرند.

قوای هوایی و زمینی افغان در همکاری با سربازان خارجی که چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو فعالیت دارند، اکنون نیز در مناطق کوهستانی ولسوالی‌های پچیرواگام، ده بالا و اچین سرگرم عملیات بر ضد داعش اند.

برخلاف آنچه مردم محل ادعا می کند،حضرت حسین مشرقیوال قوماندان امنیۀ ولایت ننگرهار، عملیات قوای امنیتی و دفاعی افغان را در برابر داعش در ننگرهار موثر توصیف کرده می گوید که سربازان افغان تمام توان خود را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان به خرج می‌دهند.

در تازه ترین خبر از عملیات بر ضد داعش در ننگرهار، قوماندانی امنیۀ آن ولایت گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته کم از کم ۱۹ جنگجوی داعش ولسوالی پچیرواگام آن ولایت از بین رفته است.

XS
SM
MD
LG