لینک های دسترسی

Breaking News

نیکلسن: از اسلحه مناسب برای یک هدف مناسب در اچین استفاده کردیم


جنرال نیکلسن برتداوم حمایت نیروهای ناتو از نیروهای امنیتی افغان در مبارزه برضد گروه داعش تاکید ورزید
جنرال نیکلسن برتداوم حمایت نیروهای ناتو از نیروهای امنیتی افغان در مبارزه برضد گروه داعش تاکید ورزید

جنرال جان نیکلسن قوماندان ماموریت حمایت قاطع و مقامات افغان میگویند در پرتاب بزرگترین بم بالای مواضع داعش در ولسوالی اچین، این گروه خسارات فراوانی را متحمل شده است.

این حمله هوایی در منطقه اسدخیل ماموند ولسوالی اچین صورت گرفته و تاهنوز گزارش در مورد تلفات ملکی از آن در دست نیست.

جنرال جان نیکلسن فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو دریک کنفرانس خبری در کابل گفت " این بم بالای تونل های داعش پرتاب شده و از یک اسلحه مناسب برای هدف مناسب استفاده شده است".

وی افزود ساحه ای که بم بالای آن پرتاب شده توسط گروه داعش ماین گزاری شده بود و خندق ها و تونل آنها در آن حفر شده بود.

او گفت نیروهای امریکایی و أفغان قبل از این حمله و بعد از آن ساحه را ارزیابی کرده و تا اکنون گزارشی در مورد تلفات ملکی داده نشده است.

قوماندان ماموریت حمایت قاطع ناتو ارتباط این حمله را با قضایای بین المللی رد کرده گفت، این حمله در هماهنگی با نیروهای أفغان برای نابودی گروه داعش صورت گرفته و بخشی از عملیات جاری در سال روان علیه گروه داعش میباشد.

وی گفت عملیات جاری که در اوایل ماه مارچ آغاز گردیده به خوبی پیش میرود و به مساحت چارصد کیلومتر مربع ساحه از وجود گروه داعش در جنوب ولایت ننگرهار پاکسازی گردیده است.

وی برتداوم حمایت نیروهای ناتو از نیروهای امنیتی افغان در مبارزه برضد گروه داعش تاکید ورزید.

واکنش حکومت أفغانستان

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری از حمله متذکره دفاع کرده گفت ، بم بالای یک مرکز بزرگ داعش پرتاب شده و نیروهای أفغان از قبل در ساحه با جنگجویان داعش درگیر بودند.

نامبرده افزود این حمله به هدف جلوگیری از تلفات نیروهای أفغان صورت گرفته و از کسانی که این حمله را تقبیح کرده اند نیز انتقاد نمود.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع أفغانستان گفت قبل از این حمله هوایی نیروهای أفغان چار دفعه کوشش کرده بودند تا این مرکز داعش را تسخیر کنند ولی موفق نشده بودند.

او گفت" ما تلفاتی را هم متقبل شدیم، ما نتوانستیم که این ساحه را ذریعه عملیات زمینی و یاعملیات شبانه تصرف کنیم، برای از بین بردن تونل های آنان این حمله صورت گرفت".

جنرال وزیری گفت فقط یک خانواده در نزدیکی ساحه سکونت داشت که آن هم توسط نیروهای امنیتی أفغان قبل از حمله به مناطق امن انتقال داده شده بود.

گروه داعش تا اکنون در این مورد به رسانه ها چیزی نه گفته است.

XS
SM
MD
LG