لینک های دسترسی

Breaking News

نوجوان پاکستانی به اتهام توهین به اسلام بازداشت شد


قانون اهانت به مقدسات اسلامی در پاکستان به یک موضوع حساس مبدل شده است.
قانون اهانت به مقدسات اسلامی در پاکستان به یک موضوع حساس مبدل شده است.

یک نوجوان ۱۶ سالۀ پاکستانی پس از آن به اتهام توهین به مقدسات اسلام بازداشت شد که یک تصویر دستکاری شده و "نامناسب" کعبه را در فیسبوک پسندید.

اختر انصاری یک مقام ارشد پولیس پاکستان روز چهارشنبه گفت که این نوجوان هفتۀ روان در ایالت پنجاب بازداشت شد و اکنون در نظارت‌خانه به سر می‌برد.

به گفتۀ انصاری پولیس پس از آن اقدام به بازداشت این نوجوان مسیحی کرد که یک جوان مسلمان گزارش داد که وی در فیسبوک یک عکس اهانت آمیز به اسلام را پسندیده است.

بر اساس قانون اهانت به مقدسات اسلام که در پاکستان نافذ است، هرکسی که به اسلام اهانت کند به مرگ محکوم می‌شود. با اینحال برخی اوقات از این قانون برای اغراض شخصی و هدف قرار دادن اقلیت‌ها استفادۀ شده است.

شهروندان مسیحی پاکستان همواره با هراس زنده‌گی می کنند که مبادا بر اساس این قانون بازداشت شوند و یا هم بدون بازپرسی و محاکمه کشته شوند.

سال گذشته مسلمانان پاکستانی یک زوج مسیحی را به اتهام اهانت به قرآن تا دم مرگ لت و کوب کردند و سپس جسد آنان را به آتش کشیدند.

در همین سال دو چهرۀ برجستۀ سیاسی پاکستان که بر ضد قانون ارتداد به صدا بر خاسته بودند، کشته شدند.این رویداد نگرانی های موجود در خصوص افراطگرایی مذهبی را در پاکستان بیشتر از پیش افزایش بخشید.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG