لینک های دسترسی

Breaking News

خانوادۀ رانندۀ ملا منصور اقامه دعوا کرد


ملا منصور رهبر پیشین طالبان در این رویداد کشته شد
ملا منصور رهبر پیشین طالبان در این رویداد کشته شد

خانوادۀ رانندۀ تکسی‌ای که یکجا با ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان، کشته شد اکنون از مقام‌های نامعلوم امریکایی شکایتنامۀ رسمی را درج دفتر پولیس کرده است.

محمد اعظم رانندۀ تکسی حامل رهبر پیشین طالبان بود که در ساحۀ دورافتادۀ نوشکی ایالت بلوچستان هدف طیارۀ بی پیلوت امریکایی قرار گرفت.

برادر محمد اعظم در این شکایتنامه نوشته است "برادرم که پدر چهار فرزند بود، بیگناه و نان آور یک خانوادۀ بی نهایت فقیر بود...او با هیچ گروه دهشت افگن رابطه نداشت و در شهر مرزی تفتان تکسی رانی می کرد".

بازمانده‌گان اعظم در این شکایتنامه خواستار تامین عدالت و اقدام قانونی بر علیه آن مقام‌های امریکایی شده اند که مسوول این حمله بوده اند.

وزارت دفاع ایالات متحده با تایید کشته شدن رهبر طالبان در این حمله گفت که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، دستور انجام آن را داده بود.

مقام‌های پاکستانی تا کنون در مورد شکایتنامۀ خانوادۀ محمد اعظم ابراز نظری نکرده اند. قوانین محلی در پاکستان ایجاب می کند که پولیس پیش از راجع ساختن یک قضیه به محکمه کاملاً در مورد آن تحقیق کند.

مقام‌های امریکایی با دفاع از این اقدام گفته اند که رهبر طالبان مخالف تلاش‌های صلح در افغانستان بود و بر ضد سربازان امریکایی و نیروهای افغان حملات مرگبار را طراحی می کرد.

XS
SM
MD
LG