لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش افغانستان برای مبارزه با پولیو؛ ۶.۷ میلیون کودک واکسین می‌شوند


کمپاین سرتاسری پولیو در ۲۴ ولایت افغانستان آغاز شد و قرار است واکسین پولیو به ۶.۷ میلیون کودک زیر سن پنج سال در این کمپاین تطبیق شود.

وزارت صحت عامه افغانستان روز دوشنبه ۲۴ فبروری ( پنجم حوت) گفته است که این کمپاین به مدت چهار روز در سراسر افغانستان ادامه خواهد یافت و در این کمپاین هزاران کودک در ۲۲۴ ولسوالی واکسین می‌شوند.

به گفته این وزارت تمرکز این کمپاین بر حوزه‌های جنوب، جنوب شرق، شرق و غرب آن کشور خواهد بود که در سال گذشته بیشترین واقعه‌های مثبت پولیو در این مناطق به ثبت رسیده بود.

وزارت صحت با نشر اعلامیه‌ای همچنان گفته است که در این کمپاین فرعی واکسین پولیو، ۱.۹ کودک مورد هدف، غیرقابل دسترس اند و آنان از تطبیق واکسین پولیو محروم خواهد ماند.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت افغانستان گفته است که تمامی کودکان در افغانستان در معرض خطر پولیو قرار دارند و از شهروندان آن کشور خواسته است که باید این موضوع را جدی بگیرند.

آقای فیروز افزود : "ویروس پولیو در حال انتقال و گردش است. تنها راه که می‌تواند این ویروس را متوقف کند، بلند بردن سطح معافیت بدن کودکان توسط واکسین پولیو است. ما نمی‌خواهیم که دیگر شاهد فلج و معلولیت کودکان خود از بابت ویروس پولیو باشیم، و نیاز داریم با هم کار کنیم تا این مرض را برای همیشه محو و ریشه کن سازیم".

بر اساس معلومات وزارت صحت، افغانستان و پاکستان تنها دو کشوری در جهان استند که هنوز هم واقعات مثبت پولیو در این کشورها بیشتر است.

تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۹ واقعه پولیو در افغانستان به ثبت رسیده است که این کودکان به دلیل مصاب شدن به این بیماری بگونۀ دایمی فلج شده اند.

این وزارت همچنان گفته است که در سال ۲۰۲۰ میلادی تا اکنون واقعه مثبت پولیو به ثبت نرسیده است.

XS
SM
MD
LG