لینک های دسترسی

Breaking News

وزیران خارجهٔ ایران و عربستان در ماه رمضان با‌هم دیدار می‌کنند


پرچم‌های ایران و عربستان سعودی
پرچم‌های ایران و عربستان سعودی

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SP) روز دوشنبه ۲۷ مارچ (هفتم حمل) گزارش داد که فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجهٔ‌ عربستان سعودی و همتای ایرانی‌اش،‌ حسین امیر عبدالهیان،‌ با هم توافق کرده اند تا در ماه رمضان با هم‌ دیدار کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اوایل روز دوشنبه ۲۷ مارچ (هفتم حمل) گزارش داد که وزیران خارجهٔ‌ دو کشور در چند روز گذشته برای دومین بار از طریق تلیفون با هم صحبت کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، دپلومات‌های ارشد ایران و عربستان سعودی در جریان این تماس تلیفونی در مورد مسایل مشترک میان تهران و ریاض صحبت کرد و توافق کردند تا در ماه رمضان ملاقات دو جانبه داشته باشند. اما محل ملاقات این دپلومات‌های ارشد دو کشور مشخص نشده است.

ایران و عربستان سعودی به تاریخ ۱۰ مارچ توافق کردند تا روابط دپلوماتیک‌شان را پس از سال‌ها تنش از سر بگیرند و سفارت‌های خود را در دو کشور بازگشایی کنند.

این توافق که در هفتهٔ جاری در بیجینگ، پایتخت چین، صورت گرفت نشان دهنده یک پیروزی بزرگ دپلوماتیک برای چین تلقی می‌شود، زیرا کشورهای خلیج فارس تصور می‌کنند که ایالات متحده به آرامی از شرق میانهٔ خارج می شود.

عربستان سعودی در جنوری ۲۰۱۶ میلادی پس از اینکه سفارت و قونسلگری عربستان در تهران،‌ پایتخت ایران،‌ و قونسلگری دیگر آن در شهر مشهد آماج حملهٔ معترضان قرار گرفت، روابط دپلوماتیک خود را با ایران قطع کرد.

حمله بر دفاتر دپلوماتیک عربستان سعودی پس از آن صورت گرفت که ریاض شیخ نمر باقر النمر، روحانی سر‌شناس شیعه،‌ را در سال ۲۰۱۶ اعدام کرد.

XS
SM
MD
LG