لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات رانندگان و انسداد مرز، تجارت امریکا-کانادا را تهدید می‌کند


اعتراض رانندگان موترهای باربری به تطبیق اجباری واکسین کروناویروس، ترافیک را در یک پل کلیدی بین ایالات متحده و کانادا متوقف کرده و سبب نگرانی مقامات هر دوکشور شده است.

معترضان که خواستار پایان دادن به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ در کانادا اند، از دو هفته به این طرف پل بین ایالت میشیگن و ایالت آنتریوی کانادا را مسدود کرده اند، اما تردد وسایط تنها به سمت کانادا مسدود بوده و ترافیک به سمت ایالات متحده جریان دارد.

جستن ترودو، صدراعظم کانادا روز چهار شنبه نهم فبروری گفت: "مسدود کردن و تظاهرات غیرقانونی، غیرقابل قبول است و بر تجارت و تولیدکنندگان تأثیر منفی می گذارد. "

شاروال شهر اوتاوا، پایتخت کانادا نیز روز چهارشنبه به دلیل تظاهرات، وضعیت اضطراری اعلام کرد و پولیس هشدار داد که معترضان باید فوراً فعالیت‌های غیرقانونی بیشتر خود را متوقف کنند، درغیر آن ممکن با اتهاماتی روبرو شوند.

موترهای بابری حدود ۲۵ در صد تمام تجارت بین این دو کشور را از طریق این پل انتقال می‌دهند که بیشتر آن مربوط به صنعت موترسازی است. مقامات کانادایی گفته اند که آنها به طور فزاینده‌ نگران اثرات اقتصادی این اعتراض اند.

جین ساکی، سخنگوی قصر سفید روز چهارشنبه گفت که ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور امریکا از نزدیک با مقامات کانادایی در تماس است و ابراز نگرانی کرد که این تظاهرات می‌تواند بر اقتصاد ایالات متحده نیز تأثیر بگذارد، زیرا به گفتۀ وی "خطری برای زنجیره‌های تامیناتی صنعت موترسازی است."

به گزارش نیویورک تایمز، سعید دیپ، سخنگوی شرکت موتر سازی فورد، روز پنجشنبه گفت که این اعتراضات شرکت فورد را مجبور کرده تا فعالیت دو کارخانهٔ خود را در ولایت آنتریو کاهش دهد.

اسکات وزین، سخنگوی شرکت تویوتا نیز گفته است که این شرکت به دلیل انسداد قادر نخواهد بود که در سه کارخانهٔ تویوتا در کانادا در هفتهٔ جاری چیزی تولید کند.

افزون براین شرکت‌ها، انسداد راه مواصلاتی بالای سایر شرکت‌های موترسازی تاثیرات سو داشته و سبب کاهش و یا متوقف شدن فعالیت آنان شده است.

وزارت امنیت داخلی امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قرار است تظاهرات مشابهٔ در شهر لاس انجلس در اواخر هفته جاری نیز آغاز شود.

XS
SM
MD
LG