لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ و مودی بر مبارزۀ علیه تروریزم تاکید کردند


رهبران ایالات متحده و هند، یکدیگر را به کشورهای شان دعوت کرده اند
رهبران ایالات متحده و هند، یکدیگر را به کشورهای شان دعوت کرده اند

قصر سفید خبر داده است در مکالمۀ تلیفونی که میان رئیس جمهور ترمپ و صدراعظم هند صورت گرفته است، هردو رهبر در کنار صحبت روی همکاری های اقتصادی و دفاعی، موضوعات امنیتی در آسیای مرکزی و جنوبی و تاکیید بر مبارزه مشترک در برابر دهشت افگنی را نیز مورد غور قرار دادند.

بر اساس گزارش قصر سفید، در این مکالمۀ تلیفونی همچنان از صدراعظم هند دعوت بعمل آمده تا به واشنگتن سفر کند.

صدراعظم هند نیز با نشر یک پیام در صفحۀ تویتراش، مکالمۀ تلیفونی با رئیس جمهور ترمپ را "دوستانه" خوانده و گفته است که برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه، هردو کشور باهم کار خواهند کرد و از آقای ترمپ خواسته است تا به هند سفر کند.

پس از برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، این دومین مکالمۀ است که میان آقای ترمپ و صدراعظم هند صورت می گیرد.

قبل از این دونالد ترمپ با نواز شریف صدراعظم پاکستان نیز صحبت کرده است.

حکومت پاکستان چندی پیش گزارشی را از جریان مکالمۀ تلیفونی دونالد ترمپ با نوازشریف نشر کرده و گفته بودند که آقای ترمپ ضمن تقدیر از کارکردگی رهبری پاکستان، خواستار گسترش روابط با آن کشور شده است.

اما دومین مکالمۀ تلیفونی رهبران امریکا و هند در حال صورت می گیرد که واشنگتن و دهلی جدید در صدد نهایی سازی قراردادهای اند که همکاری میان نظامیان هردو کشور را نزدیکتر می سازد و به شرکت های تولیدات دفاعی امریکا زمینۀ ساخت و فروش تجهیزات را در هند فراهم خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG