لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: کودکان در سراسر جهان با تهدید و تجاوز مواجه اند


دو کودک فلسطینی در نزدیک یک ساختمان واقع در نوار غزه که توسط حملۀ هوایی اسرائیل تخریب شده
دو کودک فلسطینی در نزدیک یک ساختمان واقع در نوار غزه که توسط حملۀ هوایی اسرائیل تخریب شده

سازمان ملل متحد در آستانۀ چهارم جون "روز بین المللی کودکان بیگناه قربانی تجاوز" گفته است که جنگ و خشونت بیشتر افراد آسیب پذیر به خصوص کودکان را متاثر می کند.

ملل متحد گزارش داده است که کودکان در سراسر جهان بیشتر در شش ساحه مورد خشونت قرار می گیرند که شامل استخدام کودکان در جنگ، خشونت جنسی، اختطاف، حمله بر مکاتب و شفاخانه های مربوط به کودکان و عدم دسترسی آنان به کمک های بشری می شود.

هنریتا اچ فورا، رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف، گفته است که کودکان در هر زمان و مکان نیازمند صلح و محافظت اند.

خانم فورا افزود " قوانین جنگ هدف قرار دادن غیر نظامیان، حمله بر مکاتب، شفاخانه ها و استخدام کودکان را غیر قانونی تلقی کرده و توقیف کودکان و یا هم مانع شدن کودکان برای دسترسی به کمک های بشری را ممنوع قرار داده است."

رئیس یونیسف گفته است، زمانیکه جنگ و منازعه بروز می کند، همه قوانین جنگ باید احترام شود و کسانیکه از آن تخطی می کنند، باید حسابده شوند.

در یک گزارش تازه نشر شدۀ موسسۀ حراست از کودکان یا Save the Children آماده است که حدود ۱.۲ میلیارد کودک که مناصفۀ کودکان جهان را تشکیل می دهند در سراسر جهان با تهدید جنگ، فقر و تبعیض جنسی مواجه اند.

در این میان، سنگاپور و سلوانیا، سویدن و فنلند در صدر کشور هایی قرار دارند که در آن کودکان در امن و آرامش به سر می برند.

اما هشت کشور واقع در افریقای غربی و مرکزی، از جمله کشورهایی اند که در آن کودکان با بدترین تهدید ها مواجه اند و در این میان، نایجریا بدترین کشور برای کودکان محسوب می شود.

در گزارش موسسه حراست از کودکان ذکر شده است که بیش از یک میلیارد کودک در سراسر جهان با فقر دست و پنجه نرم می کنند. حدود ۲۴۰ میلیون کودک در کشور های مختلف جهان با تهدید جنگ و خشونت مواجه اند. علاوه بر آن، بیش از ۵۷۵ میلیون کودک دختر در کشور های مختلف با تبعیض جنسی مواجه اند.

در این گزارش آماده است که ۱۵۳ میلیون کودک در ۲۰ کشور جهان با هر سه نوع مشکلات مواجه اند که شامل سودان جنوبی، سومالیا، یمن و افغانستان می شود.

سوء تغذیه، امراض و مراقبت ناکافی صحی در مناطق جنگ زده، بر بنیاد این گزارش، سبب شده تا مرگ و میر کودکان ۲۰ برابر بیشتر از سایر مناطق در جهان باشد.

XS
SM
MD
LG