لینک های دسترسی

Breaking News

یوناما تعیین والیان جدید در افغانستان را اقدام 'غیرقانونی' خواند


هیات معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) می‌گوید که در مورد معرفی والیان جدید در افغانستان عمیقاً نگران است.

یوناما روز شنبه ۲۲ فبروری (سوم حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که توسل به "هر گونه خشونت یا اقدامات غیر قانونی" در حالی که تلاش‌های برای کاهش خشونت جریان دارد، امیدواری افغان‌ها را برای صلح به مخاطره می‌اندازد.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجراییه افغانستان به صدای امریکا گفت که گام‌های عملی برای معرفی والیان به برخی از ولایات دیگر نیز از سوی داکتر عبدالله عبدالله برداشته شده که در آِیندۀ نزدیک آنان معرفی و کار شان را آغاز خواهند کرد.

براساس گزارش‌ها، درولایت‌های سرپل و جوزجان والیان جدید معرفی شده و والی برحال ولایت پنجشیر گفته است که پس از این از اوامر عبدالله عبدالله اطاعت خواهد کرد.

هیات معاونت ملل متحد در افغانستان از تمام جوانب خواسته است تا از خویشتنداری کار گرفته و اختلافات شان را از طریق مذاکره حل کنند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز سه شنبه هفته گذشته محمد اشرف غنی را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

پس از آن عبدالله عبدالله نتایج انتخابات را "نتیجۀ دزدی انتخابات، کودتا بر مردم سالاری و خیانت بر ارادۀ مردم" خواند و بر تشکیل حکومت همه شمول تاکید کرد.

XS
SM
MD
LG