لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز روند رای دهی در انتخابات میان دوره ای امریکا


امروز (سه شنبه) در ایالات متحدۀ امریکا، انتخابات میان دوره ای صورت میگیرد.

مراکز رای گیری صبح سه شنبه گشایش یافت و مردم برای انتخاب نمایندگان شان در مجالس دوگانۀ کانگرس و شماری از والیان و شاروال ها، رای میدهند.

نتایج انتخابات امروز میتواند موازنۀ قدرت را در واشنگتن دی.سی، تغییر دهد و سرنوشت دوسال باقیماندۀ دورۀ کاری رئیس جمهور ترمپ را تعین کند.

در انتخابات امروز، مردم در سرتاسر ایالات متحده به ٣٦ والی و بیش از شش هزار قانونگذاران ایالتی رای میدهند. اما مهم ترین بخش این انتخابات را رقابت برای کانگرس ایالات متحده تشکیل میدهد.

در انتخابات امروز تمامی ۴٣٥ کرسی مجلس نمایندگان و از جمع ١٠٠ کرسی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده، ٣٥ آن به رقابت گذاشته شده است.

نظرسنجی ها نشان داده است که برای بدست آوردن اکثریت در مجلس نمایندگان کانگرس، دموکرات ها فرصت زیاد دارند. در عین حال، جمهوریخواهان امیدوارند تا اکثریت خود را در مجلس سنای کانگرس حفظ کنند.

در انتخابات میان دوره یی ٢٠١٨، تعداد زنان نامزد، بی سابقه خوانده شده است.

بر اساس آخرین ارقام، حدود ٢٦٠ زن برای کسب عضویت کانگرس ایالات متحده مبارزه میکند و بیش از چهل زن دیگر بخاطر احراز مقام ایالت (والی) و معاونین این مقام تلاش دارند.

این انتخابات در حالی برگزار میشود که تحقیقات در مورد مداخلۀ ممکن روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦ تا حال پایان نیافته و رئیس جمهور ترمپ چندی قبل کشور چین را نیز در تلاش برای مداخله در انتخابات امروز متهم کرده بود.

آغاز روند رای دهی در انتخابات میان دوره ای امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:53 0:00

XS
SM
MD
LG