لینک های دسترسی

Breaking News

آیا سرخکان بار دیگر در جهان شیوع می‌یابد؟


تنها در دو ماه نخست سال ۲۰۱۹ بیش از ٣٤ هزار نفر در سرتاسر اروپا به بيمارى سرخكان مبتلا شده اند. از این جمله، تنها ٢٥ هزار مورد آن در اوكراين ثبت شده است.

سازمان جهانى صحت روز سه شنبه با بيان اين مطلب، از مقامات صحى كشور ها خواست تا اطمينان حاصل كنند كه افراد آسيب پذير به ويژه كودكان در برابر سرخکان واكسين شوند.

از جمع ٣٤ هزار و ٣٠٠ مورد سرخکان که در ٤٢ كشور اروپايى ثبت شده است، به گفتۀ مقام‌های سازمان جهانی صحت، ١٣ نفر در اوكراين رومانيا و البانيا جان باخته اند.

مقامات اين سازمان هشدار مى دهند كه اگر اقدامات لازمى و تطبيق واكسين عملى نشود، احتمال گسترش ويروس عامل سرخكان به ساير كشورهاى آسيب پذير نيز وجود دارد.

سرخكان بیماری ویروسی و به شدت ساری است که تداوى ندارد و تنها راه جلوگیری از ابتلا به آن تطبیق واکسین و رعایت بهداشت فردی و محیطی است.

این بیماری سبب کور شدن، کر شدن و بروز دیگر آسیب‌های مغزی می‌شود.

با آنکه در شمار زیاد کشورها بیماری سرخکان با تطبیق موثر واکسین مهار شده است، اما واکسین نشدن برخی کودکان یا به دلیل امتناع خانواده‌های شان از تطبیق واکسین یا هم عوامل دیگر سبب گسترش آن شده است.

صندوق پولی کودکان سازمان ملل متحد گزارش داده است که در هشت سال اخیر، هر سال بیش از ۲۰ میلیون کودک در سرتاسر جهان واکسین سرخکان دریافت نکرده اند.

XS
SM
MD
LG