لینک های دسترسی

Breaking News

ریکارد جدید بی‌جا شدگان؛ ۷۱ میلیون نفر در جهان مهاجر اند


بی‌جا شدگان در سوریه
بی‌جا شدگان در سوریه

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده است که در حال حاضر، ۷۱ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل جنگ و سایر انواع خشونت، از محلات اصلی‌شان بی‌جا شده اند.

این آمار که روز چهارشنبه ۱۹ جون (۲۹ جوزا) منتشر شد، افزایش دو میلیونی را در مقایسه با سال پیشتر نشان می‌دهد و نمایانگر ریکارد جدید بی‌جا شدگان در سراسر جهان است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، این آمار در برگیرندۀ مهاجران، پناه‌جویان و بی‌جا شدگان داخلی، تا آخر سال ۲۰۱۸ است.

فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرت، همزمان با نشر این گزارش، از سران جهان، به ویژه دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا تقاضا کرد تا سیاست‌هایشان را در قبال مهاجران بازنگری کرده و آن‌ها را تهدیدی برای بازار کار و امنیت داخلی کشورهای میزبان تلقی نکنند.

این گزارش، داستان‌های فردی بی‌جا شدگان را برجسته کرده که چگونه در مسیر مهاجرت و برای فرار از جنگ و خشونت در کشورهای‌شان، با مشکلات و موانع فراوانی برخورد کرده اند.

در این گزارش آمده است که بیشتر مهاجران، سفرهای پرخطری را متحمل می‌شوند تا از دولت‌های مستبد، کشتارهای دسته‌جمعی، بدرفتاری‌های جنسی و سایر خشونت‌ها در کشورهای‌شان فرار کنند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، آمار بی‌جا شدگان در جهان سال قبل نیز در مقایسه با سال پیشتر از آن افزایش یافته بود. در کل، این آمار، افزایش ۶۵ درصدی در مقایسه با یک دهه گذشته را نشان می‌دهد.

از این جمع، بیش از ۴۱ میلیون نفر، از بی‌جا شدگان داخلی هستند.

آقای گراندی همزمان با نشر این گزارش به خبرنگاران گفت: "بحران‌های جدید، مهاجران بیشتری را بوجود آورده و به مهاجران ناشی از بحران‌های قبلی افزوده است؛ در حالی که مشکلات قبلی هنوز حل ناشده باقی مانده اند."

XS
SM
MD
LG