لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیق: مهاجران صحتمندتر از ساکنان کشورهای میزبان اند


یک بررسی تازه نشان داده است افرادی که به کشورهای ثروتمندی چون امریکا مهاجر می‌شوند، معمولا در مقایسه با ساکنان کشورهای میزبان، در وضعیت صحی بهتری قرار دارند.

این بررسی که از سوی پوهنتون کالج لندن و ژورنال صحی لنست انجام شده، گفته است که باور عام مردم راجع به این که مهاجران سبب گسترش بیماری در کشورهای توسعه‌یافته می‌شوند، صرفا یک "افسانه" است که در راستای سیاست‌های مهاجرستیزی ترویج می‌شود.

این بررسی که تکمیل آن حدود دو سال زمان برداشته می‌گوید که مهاجران معمولا در مقایسه با ساکنان کشورهای میزبان، بیشتر عمر می‌کنند و با خطر کمتر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی روبرو هستند.

در مقابل، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی چون التهاب ویروسی جگر، اچ‌آی‌وی و توبرکلوز در میان مهاجران بیشتر است، ولی براساس یافته‌های گزارش، احتمال ترویج و سرایت این ویروس‌ها بیشتر محدود به اجتماعات مهاجران منحصر باقی می‌ماند.

ابراهیم ابوبکر، مسوول انجام این تحقیقات می‌گوید: "ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که مهاجران صحتمندتر هستند؛ مهاجران، به اقتصاد کشورهای میزبان کمک می‌کنند و در کشورهای ثروتمندی چون امریکا و بریتانیا، مهاجران بخش بزرگی از کارمندان صحی را تشکیل می‌دهند."

این تحقیق خاطر نشان ساخته است که به دلیل عدم دسترسی کافی به آمار و ارقام در کشورهای که در سطح رفاه پایین‌تری قرار دارند، نتیجه‌گیری‌های این گزارش صرفا محدود به کشورهای ثروتمند باقی مانده است.

XS
SM
MD
LG