لینک های دسترسی

Breaking News

آیا رژیم غذایی می‌تواند به درمان سرطان کمک کند؟


رژیم درست غذایی، از دیر زمانی بخشی از تداوی بیماری‌هایی چون شکر و فشار خون بوده است، اما تحقیقات جدید نشان داده که رژیم غذایی احتمالا می‌تواند به تداوی سرطان نیز کمک کند.

نتایج این تحقیقات که در ژورنال طبیعت منتشر شده، نشان می‌دهد که مصرف محدود نوعی از "امینو اسید" که بیشتر در گوشت سرخ و تخم موجود است، رشد غدۀ سرطانی را کند کرده و به تداوی سرطان کمک می‌کند.

جیسن لوکاسل، پژوهشگر اصلی این تحقیق می‌گوید که دنبال کردن رژیم غذایی مناسب، می‌تواند در حد مصرف دارو در تداوی سرطان موثر باشد.

آقای لوکاسل به خبرگزاری فرانسه گفت: "این تحقیق نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد، دارو به تنهایی نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، اما اگر مصرف دارو را با یک رژیم غذایی درست همراه بسازیم، نتیجه می‌دهد."

این تحقیقات تا حالا تنها روی موش‌ها آزمایش شده است. پژوهش‌گران می‌گویند که برای دست یافتن به نتایج قطعی‌تر، به آزمایش‌های بیشتری نیاز است و این‌که هنوز این پروژه در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد تا بتواند روی انسان‌ها به اجرا گذاشته شود.

پاول فارو، از استادان سرطان‌شناسی در دانشگاه کمبریج می‌گوید: "پیش از آن‌که به هر گونه نتیجه‌گیری در مورد ظرفیت استفاده از رژیم غذایی برای درمان سرطان برسیم، نیاز است تا این آزمایش روی انسان‌ها انجام شود."

با این حال، پژوهش‌گران این تحقیق گفته اند که برخی آزمایش‌های ابتدایی نشان داده که تاثیرات رژیم غذایی در انسان‌ها نیز، با آنچه که در موش‌ها مشاهده شده، شباهت دارد.

به این اساس، آقای لوکاسل می‌گوید که رژیم‌های غذایی می‌توانند تاثیرات مشابهی را روی غده‌های موجود در بدن انسان‌ها نیز داشته باشند.

اگرچه آقای لوکاسل امیدوار است بتواند این آزمایش‌ها را روی انسان‌ها نیز انجام بدهد، اما می‌گوید که پروژه‌های تحقیقی مربوط به رژیم‌های غذایی، از آنجایی که آشکارا سودآور نیستند، به مشکل تمویل مالی می‌شوند.

با این حال، او می‌گوید که تحقیقات شان به تقویت این فرضیه کمک کرده است که رژیم غذایی می‌تواند به درمان سرطان در انسان‌ها موثر باشد.

آقای لوکاسل می‌گوید که اگر بتوانند شواهد کافی برای این مسله بدست بیاورند، کنترول رژیم غذایی احتمالا بتواند در آینده به بخش مهمی از درمان سرطان تبدیل شود.

XS
SM
MD
LG