لینک های دسترسی

Breaking News

پالیسی جدید اصلاحات انتخاباتی؛ 'مصارف ۵۰ درصد کم می‌شود'


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که پالیسی جدید اصلاحات انتخاباتی تدوین شده که با تطبیق آن مصارف انتخاباتی به نصف کاهش خواهد یافت.

مولانا عبدالله، معاون کمیسیون انتخابات امروز یکشنبه ۱۱ اپریل (۲۲ حمل) به خبرنگاران گفت که بخش اول این پالیسی، توسعه چارچوب حقوقی انتخابات است که شامل قانون انتخابات می‌باشد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات افغانستان چندی پیش گفت که طرح تعدیل‌شدۀ قانون انتخابات نهایی و به وزارت عدلیۀ این کشور فرستاده شده است.

آقای عبدالله افزود که بازنگری لوایح، شیوه‌های کاری و رهنمودهای انتخاباتی شامل بخش اول این پالیسی است.

استفاده از تکنالوژی جهت شفافیت انتخابات، اصلاحات ساختاری، پلان‌گذاری و زیرساخت‌ها جهت کاهش مصارف انتخابات از دیگر مواردی است که در بخش‌های بعدی این پالیسی جا داده شده است.

معاون کمیسیون انتخابات گفت: "مصارف انتخابات با در نظرداشت وضعیت اقتصادی کشور زیاد است که ما با عملی‌شدن این پالیسی در انتخابات آینده می‌توانیم مصارف برگزاری انتخابات را به ۵۰ درصد کاهش بدهیم."

کمیسیون انتخابات می‌گوید که بر اساس پالیسی جدید اصلاحات انتخاباتی، تمامی مشکلات انتخابات‌های گذشته شناسایی شده است و در انتخابات‌های پیشرو از تکرار آن جلوگیری خواهد شد.

همچنان کمیسیون مستقل انتخابات افزود که تمام آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی، شاروالی‌ها و ولسی جرگۀ ولایت غزنی گرفته شده است.

اورنگ زیب رییس، این کمیسیون گفت که تمام این آمادگی‌ها بر اساس پالیسی اصلاحات انتخاباتی گرفته شده است.

او افزود: "کمیسیون انتخابات از رهگذر تخنیکی، عملیاتی و پلان‌گذاری آماده برگزاری انتخابات شورا‌های ولایتی، ولسی جرگۀ غزنی و شاروالی‌ها می‌باشد."

XS
SM
MD
LG