لینک های دسترسی

Breaking News

عضو جمعیت: خدام به اساس توافق ارگ و جمعیت کنار رفت


عبداللطیف ابراهیمی، والی جدید سمنگان، روز سه شنبه شنبه رسماً به کارش آغاز کرد
عبداللطیف ابراهیمی، والی جدید سمنگان، روز سه شنبه شنبه رسماً به کارش آغاز کرد

یک عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی روز چهار شنبه گفت که عبدالکریم خدام، والی پیشین ولایت سمنگان، پس از توافق میان ارگ و حزب جمعیت از موقف خود کنار رفت.

با آنکه مقام های حکومتی به صورت رسمی از معامله ای در مورد کنار رفتن عبدالکریم خدام از سمت ولایت سمنگان چیزی بیان نکرده اند، حسام الدین تالقانی، یک عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی گفت که این معامله با پا در میانی سفیر ایالات متحده در کابل و عبدالله عبدالله، صورت گرفته است.

به گفتۀ آقای تالقانی، بر اساس این توافق، در بدل کنار رفتن آقای خدام، "سه امتیاز" به جمعیت داده شد. یکی والی پیشین سمنگان به حیث معاون شورای عالی صلح مقرر خواهد شد؛ دوم ضیاءالدین ضیا، معاون والی سمنگان که مربوط حزب جمعیت است، در موقف خود باقی خواهد ماند و یک ترکمن مربوط به جمعیت به حیث سفیر افغانستان مقرر خواهد شد.

هفتۀ گذشته، ریاست جمهور افغانستان والی شش ولایت به شمول ولایت سمنگان را از مقام های شان بر کنار کرد.

اما آقای خدام از طریق یک کنفرانس خبری اعلام کرد که از مقام اش تا زمانی کنار نخواهد رفت که حزب جمعیت با ارگ به توافق برسد. جمعیت اسلامی هم در اعلامیهء گفت که با برکناری والی سمنگان مخالف است.

اما فقط یک روز پس از مخالفت جمعیت اسلامی، عبداللطیف ابراهیمی به حیث والی جدید ولایت سمنگان، به این ولایت معرفی و به کارش آغاز کرد.

صفت الله سمنگانی که تازه به حیث معاون والی سمنگان مقرر شده است، می گوید که "معاون جدید والی استم و به کسی اجازه نمی دهم این وظیفه را بگیرد".

آقای سمنگانی که عضو شورای ولایتی سمنگان است، عضو حزب جنبش ملی افغانستان است.

XS
SM
MD
LG