لینک های دسترسی

Breaking News

اقدام سختگیرانۀ بانک مرکزی آلمان مبنی بر انتقال پول به ایران


اقدام بانک مرکزی آلمان پس از فشار های امریکا بر متحدین اروپایی صورت گرفته است
اقدام بانک مرکزی آلمان پس از فشار های امریکا بر متحدین اروپایی صورت گرفته است

بانک مرکزی آلمان شرایط انتقال پول در آن کشور را در حالی تغییر داده است که ایران در جستجوی دسترسی به پول هایی است که در یکی از بانک های هامبورک آلمان دارد.

اقدام بانک مرکزی آلمان در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده بر متحدین اروپایی خود فشار وارد کرده است تا در برابر تهران، اقدامات شدیدی را روی دست بگیرند. اما حکومت آلمان تا حال پیشنهاد مبنی بر ایجاد تغیر بانک مرکزی آن کشور را قبول و یا رد نکرده و گفته است که آن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

تهران تلاش می کند تا ۳۵۳ میلیون دالر پول نقدی را که در بانک تجارتی ایران-اروپا در آلمان وجود دارد، به ایران انتقال دهد.

ریچارد گِرنل، سفیر ایالات متحده در آلمان، روز شنبه گفت که امریکا از حکومت آلمان به خاطر درک نیازمندی به اعمال اقدام سختگیرانه علیه ایران سپاسگزار است، زیرا به گفتۀ این دیپلومات ارشد امریکایی "فعالیت های بدخیم ایران در سراسر اروپا، موجب نگرانی روزافزون برای ما شده است."

در همین حال، خبرگزاری فرانس پرس به نقل از مقامات شرکت هواییIran Air، روز شنبه گزارش داد که مقامات این شرکت پنج طیارۀ را که از ایتالیا خریداری کرده اند، قبل از عملی شدن تعزیرات جدید ایالات متحده، فرادا یکشنبه در میدان هوایی مهرآباد ایران، تسلیم خواهند شد. این طیاره ها بخشی از قرارداد خریداری ۲۰ طیاره است که در ماه اپریل ۲۰۱۷ خریداری شده بود و هشت طیارۀ خریداری شده، قبلاً به ایران تحویل داده شده بود.

پس از توافق هسته ای، شماری از طیاره های خریداری شده ایربس به ایران تحویل داده شد
پس از توافق هسته ای، شماری از طیاره های خریداری شده ایربس به ایران تحویل داده شد

پس از توافق هسته ای و لغو تعزیرات، ایران حدود ۳۰۰ طیارۀ کوچک و بزرگ را از شرکت های ایربس اروپا و بوئینگ امریکا خریداری کرده است.

پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ایران و وضع تعزیرات جدید امریکا بر ایران، وضعیت اقتصادی این کشور با رکود مواجه شده و به طور بی سابقه ای ارزش ریال، واحد پولی ایران، در مقابل اسعار خارجی به خصوص دالر امریکایی کاهش یافته است. علاوه بر آن، وضعیت بد اقتصادی در ایران، موجب اعتراضات گسترده در شهر های عمده و بزرگ آن کشور شده و حتی اعتراض کنندگان شعار بر ضد علی خامنه ای، رهبر ایران را نیز سر دادند.

تعزرات جدید که ایالات متحده بر ایران وضع کرده است شامل قطع انتقال پول، واردات مواد خام به داخل آن کشور و خریداری طیاره های تجارتی از شرکت های اروپایی و امریکایی می شود.

سایر تعزیرات به شمول صادرات تیل و گاز ایران و سکتور بانک مرکزی آن کشور به تاریخ پنجم ماه نومبر سال جاری، عملی خواهد شد.

XS
SM
MD
LG