لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان ۱۴ پناهجوی دیگر افغان را اخراج کرد


وزارت داخلۀ آلمان روز چهار شنبه اعلام کرد که ۱۴ پناهجوی افغان را که درخواست پناهندگی شان رد شده، از آن کشور اخراج کرده است.

اخراج اجباری پناهجویان افغان از آلمان درحالی صورت می گیرد که افغان های پناهجو به این اقدام اعتراض کرده و گفته اند که برگشت آنان به افغانستان، خطرناک است.

این ۱۴ شهروند پناهجوی افغان که همه آنان مرد بودند، روز سه شنبه توسط یک طیارۀ چارتر شده از جمهوری چک از شهر شرقی لایپزیگ آلمان پرواز و روز چهار شنبه به کابل رسیدند.

انگرت کورف، سخنگوی وزارت داخلۀ آلمان، به خبرنگاران گفت که ۱۱ تن از پناهجویان اخراج شده سابقۀ جرمی داشتند که شامل قتل، سوء استفاده جنسی از کودکان، تقلب و سرقت می شود. اما به گفتۀ خانم کورف، سه پناهجوی دیگر افغان هویت شان را فاش نکردند.

مارکوس اولبیگ، وزیر داخلۀ ایالت زاکسن آلمان، به تلویزیون MRD آن کشور گفته است که اخراج پناهجویان "یک پیام واضح دارد" و آن اینکه آنعده از پناهجویان که درخواست شان رد می شود، "بیش از این حق ندارند در آلمان باقی" بمانند.

آلمان به اکثریت شهروندان سوری پناه داده است، اما با وجود حضور گروه طالبان و داعش در برخی از نقاط افغانستان، برلین شماری از پناهجویان افغان را به صورت اجباری از آن کشور اخراج می کند.

اخراج اجباری پناهجویان افغان با مخالفت مقامات آلمانی نیز مواجه شده است. کلودیا روث، یک عضو پارلمان آلمان، از حکومت آن کشور خواسته است تا اخراج اجباری پناهجویان افغان را متوقف کند. خانم روث با اشاره به صد ها نفر که هفتۀ گذشته در افغانستان کشته شد، گفته است که برگشت اجباری پناهجویان افغان"تخطی واضح از مسوولیت های ما در قسمت حراست از حقوق بشری" است.

حکومت آلمان اخراج اجباری پناهجویان افغان را در ماه می پس از آن متوقف کرد که حملۀ انتحاری ذریعۀ موتر بم گذاری شده در نزدیکی سفارت آلمان در کابل موجب کشته شدن بیش از ۹۰ نفر و زخمی شدن حدود ۵۰۰ نفر دیگر شد. اما روند اخراج اجباری پناهجویان افغان ماه گذشته از سر گرفته شد.

سازمان عفو بین المللی به کشور های اروپایی هشدار داد که اگر پناهجویان افغان به صورت اجباری اخراج شوند، آنان با خطرات شکنجه، اختطاف و حتی مرگ مواجه خواهند شد.

حدود ۹۵۰۰ پناهجوی افغان در سال ۲۰۱۶ پس از آن به کشور شان برگشتند که درخواست پناهندگی آنان در کشور های اروپایی رد شد. حامیان حقوق بشر گفته اند که در سال ۲۰۱۵، حدود ۳۳۰۰ پناهجوی افغان به کشور شان عودت کردند.

از آغاز سال ۲۰۱۷ به این سو، بیش از ۱۳۳۰۰ شهروند افغان در آلمان درخواست پناهندگی داده اند.

XS
SM
MD
LG