لینک های دسترسی

Breaking News

غنی در ملل متحد سخنرانی می‌کند


آقای غنی شام دوشنبه به محض ورود به نیویارک در یک نشست حاشیه‌ای مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی کرد
آقای غنی شام دوشنبه به محض ورود به نیویارک در یک نشست حاشیه‌ای مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان که شام دوشنبه ۱۸ سپتامبر به نیویارک رسید، قرار است حوالی ساعت شش به وقت نیویارک ( ۲:۳۰ صبح چهارشنبه به وقت کابل) در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

هارون چخانسوری، معاون ریاست دفتر ریاست جمهوری افغانستان، به صدای امریکا گفت که آقای غنی در سخنرانی در مجمع عمومی ملل متحد و نیز در دیدارهای حاشیه‌ای به رهبران جهان بار دیگر بر اجماع جهانی برای مبارزه بر ضد دهشت افگنی در افغانستان، منطقه و جهان تاکید خواهد کرد.

آقای غنی ساعت ۱۱ پیش از چاشت سه شنبه با شاهد خاقان عباسی، صدر اعظم پاکستان ملاقات خواهد کرد، انتظار می‌رود که مبارزه با دهشت افگنی و فعالیت گروه‌های مخالف دولت در افغانستان و پاکستان در این دیدار بحث شود.

پس از دیدار با آقای عباسی، رئیس جمهوری غنی با صدر اعظم فنلند، رئیس روابط خارجی اتحادیۀ اروپایی، منشی عمومی ناتو و رئیس جمهور آذربایجان دیدارهای جداگانه خواهد داشت.

دپلوماتان ماموریت دایمی افغانستان در ملل متحد می‌گویند که آقای غنی در تمام این ملاقات‌ها در مورد روابط دوجانبه، عودت مهاجرین افغان، ایجاد اصلاحات اداری و تامین امنیت در افغانستان بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

شام سه شنبه، دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا از شمار محدود رهبران جهان در یک ضیافت میزبانی می‌کند که در آن رئیس جمهور غنی نیز دعوت شده است.

XS
SM
MD
LG