لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان به بل گیتس یکی از معتبرترین مدال‌های پاکستان را داد


عمران خان، صدر اعظم پاکستان دومین مدال افتخار ملکی این کشور را به بل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت به پاس قدردانی از تلاش‌های او برای کاهش فقر و بیماری هایی مانند فلج اطفال و سل اعطا کرد.

آقای گیتس روز پنجشنبه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) که برای سفر یک روزه وارد اسلام آباد، پایتخت پاکستان شده بود، مدال معتبر هلال پاکستان را پس از دیدار با عمران خان، از طرف عارف علوی رییس جمهور این کشور دریافت کرد.

آقای گیتس در بیانیه‌ای گفته است که تعهد پاکستان برای پایان دادن به فلج اطفال "الهام بخش" است. در بیانیه آمده است: "رهبران دولت، کارمندان صحی و والدین به طور خستگی ناپذیر تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که این بیماری دیگر هرگز کودکی را فلج نکند. این آخرین و سخت‌ترین مرحله تلاش ریشه‌کن کردن [بیماری فلج] است، اما پاکستان با حفظ عزم و هوشیاری، فرصتی تاریخی دارد تا فلج اطفال را برای همیشه از بین ببرد. "

عمران خان با قدردانی از تلاش‌های آقای گیتس گفت که ریشه کن کردن بیماری پولیو "اولویت اصلی" حکومت او است، و حکومت پاکستان "در همه سطوح تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که همه کودکان با واکسین فلج اطفال محافظت می‌شوند."

پیش از این، گیتس از مرکز سوق و ادارهٔ ملی پاکستان بازدید کرد. این مرکز بر اقدامات پاکستان علیه بیماری کروناویروس نظارت می‌کند.

مرکز سوق و ادارهٔ ملی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای گیتس از موفقیت پاکستان در برابر بیماری کووید۱۹ تقدیر کرد زیرا آمار مرگ و میر این بیماری در پاکستان از دیرمدتی سیر نزولی داشته است.

پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰۰۰ مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۴۰ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری را ثبت کرده است، در حالی که این آمار هفته قبل روزانه در حدود ۸۰۰۰ مورد ابتلا و حدود ۵۰ مورد مرگ و میر بود.

از زمان شروع همه گیری، بیش از یک میلیون و ۴۹۴ هزار نفر در پاکستان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده که از جمله ۲۹۹۱۷ نفر جان هایشان را از دست داده اند.

فیصل جاوید خان، یک وزیر کابینه حکومت پاکستان نیز در یک پیام تویتر تفویض این جایزه را به گیتس تبریک گفته و آن را "افتخاری شایسته" برای "خدمات ارزشمند، استثنایی و خارق العاده او در مبارزه با فقر، بیماری و نابرابری در سراسر جهان" خوانده است.

سال گذشته، پاکستان تنها یک مورد فلج اطفال را در یک منطقهٔ دورافتاده جنوب غربی بلوچستان گزارش داد. پاکستان و افغانستان تنها کشورهای جهان هستند که فلج هنوز هم از اطفال قربانی می‎‌گیرد.

XS
SM
MD
LG