لینک های دسترسی

Breaking News

علاقه مندی به آموختن زبان اوکراینی پس از تهاجم روسیه بر آن کشور افزایش یافته است


صنف آموزشی زبان اوکراینی در پولند 
صنف آموزشی زبان اوکراینی در پولند 

بر اساس معلومات اپلیکیشن آموزش زبان (دولينگو )بیش از یک میلیون نفر ازماه فبرورى سال گذشته به یادگیری زبان اوکراینی آغازکرده اند، اکثریت این دانش‌آموزان از کشورهای ایالات متحده امریکا، بریتانیا و پولند هستند.

مارلنا اچينگر، که یک متخصص پولندی در بخش سرمایه گذاری است در کنار دانستن زبان های انگلیسی و چینی اکنون می خواهد زبان کشور همسایه اش ( اوکراین) را بیاموزد.

او به صدای امریکا گفت: "گاهی اوقات پولندى و انگلیسی برای برقراری ارتباط کافی نیست، و من فقط میخواهم ابتدایی ترین چیزها را در زبان اوکراینی چون سلام گفتن بیاموزم و با الفبا آشنایی حاصل کنم تا حداقل بتوانم ایمیل‌ها را بخوانم و سعی کنم بهتر ارتباط برقرار کنم."

این صنف زبان اوکراینی به اتبکار مرکز مشوره تجاری اوکراینی ها در وارسا ایجاد شده است. مسوولین این مرکز می‌گویند که در گذشته درسهای آموزشی زبان پولندی را به اوکراینی ها فراهم می‌کرد و لی با زیاد شدن علاقه پولندى ها به آموزش زبان اوکراینی به این کار مبادرت ورزیده اند.

ویکتوریا بولگاکوو، مسوول این مرکز می‌گوید: "همانطوریکه اوکراینی ها به زبان پولندى نیاز دارند، پولندى ها نیز به زبان اوکراینی نیاز دارند. این به درک بهتر یکدیگر و برقراری ارتباط مؤثرتر کمک می کند."

یرژی ورژنسکی یک مترجم حرفه ای است. او به زبان روسی تسلط کامل دارد، اما می‌خواهد در حال حاضر هنگام صحبت با اوکراینی‌ها از آن استفاده نکند. او افزود: "من فقط می خواهم زبان اوکراینی را بفهمم و با مهمانان خود به زبان آنها صحبت کنم. شاید در آغاز زیاد صحبت نکنم زیرا راه طولانی در پیش است، اما حداقل آنها را به خوبی درک کنم."

بر اساس آمار موجود در اپليكیشن (دولينگو )طی سال گذشته، پولند پس از ایالات متحده و بریتانیا، سومین کشوری است که افراد بیشتری در آن زبان اوکراینی را یاد گرفته است.

سيندى بلانكو، پژوهشگر شرکت دولینگو به صدای امریکا در مورد چنین گفت: "يك اعشاريه سه میلیون نفر پس از حمله روسیه بر اوکراین به آموزش زبان اوکراینی پرداختند. به طور مثال در ایالات متحده، قبل از شروع جنگ زبان اوکراینی در بخش یادگیری لسان های خارجی در رتبه ۳۶ قرار داشت ولی پس از جنگ ۱۴ درجه صعود کرده است."

طبق آمار دولينگو، زبان روسی در حال از دست دادن محبوبیت خود در سطح جهان است.

XS
SM
MD
LG