لینک های دسترسی

Breaking News

باوجود هشدار ملل متحد، عملیات اردوی سوریه در درعا ادامه دارد


نیروهای امنیتی حکومت سوریه، عملیات نظامی در برابر شورشیان را در ولایت درعا مؤفقانه به پیشبرده و تا حآل توانسته اند که چندین قریه و یک لوای دافع هوا را دوباره تسخیر کنند.

اردوی سوریه گفته است که در طول دو روز گذشته ١٠ کیلومتر مربع ساحه را از چنگ شورشیا آزاد ساخته و اضافه کرده که در مسیر راۀ بیرون رفت باشندگان از ساحات جنگی، شرایط سرپناه را نیز مساعد ساخته است.

اردوی سوریه در نظر دارد که برای تصرف شهرک ها و قریه های دیگر، به عملیات خود ادامه دهد. اما سازمان ملل متحده هشدار داده که ادامۀ جنگ در ولایت درعا، یک بحران بشری در پی خواهد داشت.

لیز تروسیل، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور حقوق بشر، دیروز گفت که: "نگرانی عمده این است که ما شاهد چیزی خواهیم بود که در غوطۀ شرقی اتفاق افتاد – خونریزی، رنج و درد و گیرماندن افراد ملکی میان طرفین جنگ خواهد بود و مردم توان فرار از بمباردمان و حملات زمینی را نخواهد داشت."

ملل متحد گفته است که بر اساس گزارش ها، چندین پوستۀ امنیتی حکومت، بخاطر اجازه دادن افراد ملکی، آز آنان صدها دالر میگیرند.

به گفتۀ این سازمان، جنگجویان گروۀ دولت اسلامی یا داعش نیز به افراد ملکی اجازه نمیدهند تا از ساحات که تحت کنرول این گروه قرار دارد، بیرون شوند.

عملیات نظامی حکومت سوریه برای تصرف کامل ولایت درعا، حدود ١٢ روز قبل آغاز شده و این مدت ملل متحد کشته شدن حداقل ۴٦ نفر را ثبت کرده، اما میگوید که رقم تلفات ممکن بلندتر باشد.

باوجود هشدار ملل متحد، عملیات اردوی سوریه در درعا ادامه دارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:59 0:00

XS
SM
MD
LG