لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی سرمنشی عمومی ملل متحد در مورد تشدید جنگ جنوب غرب سوریه


منشی عمومی ملل متحد گفته است که در مورد تشدید جنگ های اخیر در سوریه "به شدت نگران" است.

در اعلامیه یی که از سوی انتونیو گوتیرش شده است، آمده است که تشدید عملیات نظامی در مناطق جنوب غرب سوریه شامل عملیات زمینی و بمباران هوایی می شود که موجب بیجا شدن هزاران خانواده های سوریه در آن مناطق شده است.

در این اعلامیه آمده است که "این حملات موجب بیجا شدن هزاران غیر نظامی و اقلیت ها شده است که همۀ آنان حال به سمت اردن در حال بیجا شدن اند."

سخنگوی منشی عمومی ملل متحد به نقل از آقای گوتیرش نیز گفته است که تشدید عملیات تهاجمی در سوریه، امنیت منطقه را نیز تهدید می کند.

منشی عمومی ملل متحد در اعلامیه خبری خواهان "پایان یافتن فوری تشدید عملیات نظامی" در سوریه شده است و از طرفین متخاصم خواسته است تا بر اساس قوانین بین المللی، آنان باید مسوولیت های شان را در قبال قوانین بشری، رعایت کنند—به شمول حراست از غیر نظامیان و زیر بنا های غیر نظامی.

درگیری ها در مناطق جنوب غرب سوریه در حالی تشدید یافته است که ایالات متحده و روسیه در ماه جولای ۲۰۱۷ با پا درمیانی اردن، به آتش بس توافق کردند.

اما حکومت بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه که متحد روسیه است، به این آتش بس توافق نکرده است. حکومت دمشق با پخش ورقه های تبلیغاتی از طریق هوا را در مناطق مخالفان حکومت آن کشور ،برای آنان دو گزینه پیشنهاد می کند—تسلیم شوید یا بیمرید.

حکومت سوریه که از حمایت روسیه و ایران برخوردار است، در سال ۲۰۱۷ میلادی، بخش های زیادی را که قبلاً در کنترول مخالفان آن کشور بود، به تصرف خود آورد و حال تلاش می کند تا سایر مناطق تحت کنترول مخالفان اش در مناطق جنوب و جنوب غرب آن کشور تصرف کند.

حملات تهاجمی حکومت سوریه در مناطق جنوب غرب سوریه در حالی تشدید یافته است که سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، در ماه می سال جاری گفت که سوریه باید مناطق سرحدی خود را در کنترول داشته باشد و تاکید کرد که همه نیرو های خارجی مستقر در آن مناطق، باید از سرحدات جنوبی سوریه، بیرون شوند.

وزارت خارجۀ ایالات متحده در اوایل ماه جون ۲۰۱۸ با نشر اعلامیه یی نگرانی خود را در مورد تشدید عملیات تهاجمی حکومت سوریه در مناطق جنوب غرب آن کشور بیان کرد و هشدار داد که "اقدامات قوی و مناسب در برابر حکومت سوریه به خاطر تخطی از آتش" در آن کشور روی دست خواهد گرفت. در عین حال، وزارت خارجۀ امریکا، روسیه را مسوول می داند که بر سوریه فشار وارد نکرد تا آتش بس را رعایت کند.

در اعلامیه وزارت خارجۀ ایالات متحده آمده است که "آتش بس باید ادامه پیدا کند و همه به آن احترام بگذارند."

XS
SM
MD
LG