لینک های دسترسی

Breaking News

دونالد ترمپ وارد فرانسه شد


پس از احراز کرسی ریاست جمهوری، این سومین سفر آقای ترمپ به خارج از کشور و سومین سفر او به اروپا میباشد.
پس از احراز کرسی ریاست جمهوری، این سومین سفر آقای ترمپ به خارج از کشور و سومین سفر او به اروپا میباشد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، امروز پنجشنبه وارد پاریس پایتخت فرانسه شد. هدف از این سفر، دریافت وجه مشترک روی چگونگی مبارزه با دهشت افگنی و رسیدگی به بحران سوریه خوانده شده است.

رئیس جمهور ایالات متحده، قراراست در جریان این سفر دو روزه، فردا در مراسم تجلیل از روز ملی فرانسه نیز شرکت کند.

فرانسه یکی از متحدین نزدیک ایالات متحده در مبارزه علیۀ گروۀ دولت اسلامی یا داعش در عراق و سوریه میباشد. سفر رئیس جمهور ترمپ نیز در حالی به آنکشور صورت میگیرد که فرانسه در طول سال های اخیر، شاهد چندین حملۀ تروریستی بوده است.

پس از احراز کرسی ریاست جمهوری در ماۀ جنوری امسال، این سومین سفر آقای ترمپ به خارج از کشور و سومین سفر او به اروپا میباشد.

در این سفر ملانیا ترمپ، همسر دونالد ترمپ، نیز رئیس جمهور ایالات متحده را همراهی میکند. خانم ترمپ پس از ورود اش به پاریس، از شفاخانۀ نکر که بزرگترین شفاخانۀ اطفال در فرانسه میباشد, نیز دیدار کرد.

میلانیا ترمپ در حال دیدار با کودکان در شفاخانۀ نکر در پاریس
میلانیا ترمپ در حال دیدار با کودکان در شفاخانۀ نکر در پاریس

موضوعات مورد بحث

سفر آقای ترمپ به فرانسه در حالی صورت میگیرد که ایمانویل مکرون، رئیس جمهور جدید آنکشور، در نخستین ملاقات که در ماۀ می با رئیس جمهور ترمپ داشت، این پیام را فرستاد که فرانسه در برابر رئیس جمهور ترمپ و پالیسی اش مبنی بر اولویت دادن امریکا ایستادگی خواهد کرد.

تیموتی ستفورد، تحلیلگر در تحقیقاتی هنری جکسن،میگوید، ملاقات های این باربیشتر مؤدبانه خواهد بود، ولی می افزاید"در عین حال میتواند ناخوشایند نیز باشد" زیرا به گفتۀ این تحلیلگر، فرانسویان نه تنها یک شخصیت متضاد با شخصیت آقای ترمپ را منحیث رهبر خود انتخاب کرده اند، بلکه احساس تنفر در برابر خروج امریکا از توافق نامۀ بین المللی تغیر اقلیم نیز وجود دارد.

حکومت فرانسه پس از تلاش های زیاد توانست تا درسال ٢٠١٥ نشست بین المللی مبنی بر تغیراقلیم را میزبانی کند و این کشور آن را یک دستاورد بزرگ خود میداند.

آقای ستفورد میگوید، تصمیم رئیس جمهور جدید ایالات متحده مبنی بر خروج از این توافق نامه، یک نکتۀ جنجال برانگیز در جر و بحث های دو رهبر خواهد بود.

در کنار توافق نامۀ تغیر اقلیم، موضوع دیگری که میتواند نکتۀ حآد این سفر باشد، روابط رئیس جمهور ترمپ با ولادمیر پوتین، همتای روسی اش است.

ملکم چالمرس، از انستیتوت خدمات شاهی بریتانیا، به این باور است که فرانسه و بقیه تمام اروپای غربی در این مورد نگران اند.

ملاقات اخیر میان رهبران ایالات متحده و روسیه، نگرانی کشورهای اروپایی را برانگیخته است
ملاقات اخیر میان رهبران ایالات متحده و روسیه، نگرانی کشورهای اروپایی را برانگیخته است

آقای جالمرس میگوید، باوجود آن که تاهنوز چیزینگران کننده رخ نداده، اما می افزاید، لهجه و رفتار ظاهری او این را نشان میدهد که گویا آقای ترمپ آماده است تا در برابر متحدین خود از لهن شدید و برعکس در برابر روسیه از لهن نرمتر کار گیرد.

ملکم چالمرس اضافه میکند که همین امر سبب شده است تا مردم را به فکر بی اندازد.

XS
SM
MD
LG