لینک های دسترسی

Breaking News

سنای امریکا در مورد مساعدت ۲۰۰۰ دالر به هر امریکایی رای می‌دهد


قانونگذاران دموکرات در مجلس سنای ایالات متحده امروز سه شنبه ۲۹ دسمبر (نهم جدی) تلاش می کنند تا پرداخت کمک مالی را به اکثر شهروندان امریکایی به ۲۰۰۰ دالر افزایش دهند.

مجلس نمایندگان ایالات متحده که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند، روز دوشنبه کمک نقدی ۶۰۰ دالری به مردم امریکا را که به خاطر رسیدگی به آسیب‌های اقتصادی ناشی از همه‌گیری کروناویروس در نظر گرفته شده بود، با دو سوم آرا به ۲۰۰۰ دالر افزایش داد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده که از ابتدا کمک نقدی ۶۰۰ دالری را ناچیز خوانده و خواستار افزایش آن به ۲۰۰۰ دالر شده بود، یکشنبه شب گذشته بودجۀ ۲.۳ تریلیون دالری را که بستۀ مساعدتی ۸۹۲ میلیارد دالری نیز شامل آن می‌باشد، توشیح کرد.

با اینحال، آقای ترمپ بار دیگر روز سه شنبه خواستار افزایش مساعدت از ۶۰۰ دالر به ۲۰۰۰ دالر شد و در یک پیام تویتر نوشت: "به مردم ۲۰۰۰ دالر بدهید، نه ۶۰۰ دالر. آنان کافی رنج کشیده اند!"

با آنکه چک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده گفته است که حمایت گسترده برای کمک نقدی ۲۰۰۰ دالری وجود دارد، به نظر می‌رسد که شماری از اعضای جمهوریخواه مجلس سنای امریکا در مخالفت با این طرح رای بدهند.

بر اساس این بستۀ کمک مالی، آن عده کارگران امریکایی که در اثر همه‌گیری کروناویروس بیکار شده اند، برای شش هفته، هر هفتۀ ۳۰۰ دالر کمک نقدی دریافت خواهند کرد.

مجلس سنای ایالات متحده همچنین در روزهای آینده در مورد طرح بودجۀ دفاعی ۷۴۰ میلیارد دالری امریکا رای‌گیری می‌کند.

پس از آنکه دونالد ترمپ این طرح را ویتو کرد، مجلس نمایندگان ایالات متحده روز دوشنبه با ۳۲۲ رای موافق و ۸۷ رای مخالف، ویتوی رییس جمهور را باطل اعلام کرد.

در صورتیکه دو سوم اعضای مجلس سنا نیز ویتوی رییس جمهور ترمپ را در خصوص بودجۀ دفاعی باطل اعلام کند، این مصوبه بدون نیاز به توشیح رییس جمهور، فوراً به قانون مبدل می‌شود و نیز نخستین ابطال ویتوی آقای ترمپ در دورۀ چهار سالۀ ریاست جمهوری وی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG