لینک های دسترسی

Breaking News

برازیل جایگاه خود را براى صعود به دور حذفی حفظ کرد


نیمار مهاجم برازیلی که در آخرین دقایق بازی با کوستاریکاف دومین گول تیمش را به ثمر رساند.
نیمار مهاجم برازیلی که در آخرین دقایق بازی با کوستاریکاف دومین گول تیمش را به ثمر رساند.

در سلسله رقابت های جام جهانی امروز برازیل در دومین رقابت گروهی خود به مصاف کوستاریکا رفت.

تیم فوتبال برازیل پس از یک رقابت نفسگیر و تماشایی، کوستاریکا را ۲-۰ شکست داد و با کسب چهار امتیاز در گروه D، جایگاه خود را برای صعود به دور بعدی حفظ کرد.

برازیلی ها که رقابت نخست خود را با تیم فوتبال سویس مساویانه پایان داده بودند، پیروزی در برابر کوستاریکا برای این قهرمان پنج مرتبه یی فوتبال جهان، حیاتی بود.

تیم کوستاریکا در این رقابت خوب درخشید؛ تنها به دفاع بسنده نکرد و تلاش ورزید با استفاده از فرصت به ضد حمله دست بزند و بخت خود را برای شکست برازیل بیازماید. اما در چندین مورد، بیرون شدن به موقع دروازه بان برازیلی مانع موفقیت خط حملۀ کوستاریکا شد.

نخستین گول برازیل که توسط بازیکن شماره ۱۱ برازیل وارد دروازه کوستاریکا شد.
نخستین گول برازیل که توسط بازیکن شماره ۱۱ برازیل وارد دروازه کوستاریکا شد.

نخستین گول برازیل در دقیقۀ ۹۰ بازی پس از یک حملۀ برنامه ریزی شده توسط فلیب کوتینو، بازیکن شماره ۱۱برازیل، وارد دروازه شد و درست پنج دقیقه بعد از آن، در آخرین دقایق بازی، نیمار، مهاجم شماره ۱۰برازیل توانست برای دومین بار دروازۀ کوستاریکا را باز کند.

پیش از اینکه دروازۀ کوستاریکو توسط کوتینو، مهاجم برازیلی باز شود، نیمار تلاش ورزید تا به این پنالتی دست یابد. حکم میدان نخست پنالتی گرفت، اما بعداً استفاده از "حکم ویدیویی" از تصمیم خود منصرف شد.

برخی مبصرین به این باوراند که تلاش و جاگیری های به موقع و مسلکی ناواس، دروازه بان تیم کوستاریکا، تا دقیقۀ ۹۰بازی خط تهاجمی برازیل را مایوس ساخته بود و هر گونه تلاش آنان را برای به ثمر رساندن گول ناکام ساخته بود.

تیم کوستاریکا با این شکست، از دور بعدی جام جهانی روسیه حذف شد و تنها یک رقابت این تیم با سویس باقیمانده که قرار است هفتۀ آینده برگزار شد.

اما دومین رقابت گروه D که میان تیم های سویس و سربستان برگزار شد، با پیروزی سویس پایان یافت.

سویسی ها که در نیمۀ نخست یک گول عقب افتاده بودند، با نمایش یک بازی منسجم، فشرده و تهاجمی، مدافعین و خط میانۀ سربستان را در نیمۀ میدان خودشان نگهداشتند و با دو گول به گفتۀ مبصرین "زیبا و دیدنی" نتیجه را ۲-۱ به نفع خود تغیر دادند.

چردان شقیری، مهاجم سویسی که گول پیروزی تیمش را در دقیقۀ ۹۰ بازی وارد دروازه سربستان کرد.
چردان شقیری، مهاجم سویسی که گول پیروزی تیمش را در دقیقۀ ۹۰ بازی وارد دروازه سربستان کرد.

نخستین گول این رقابت در دقیقۀ پنج بازی توسط الکساندر میتروویچ وارد دروازۀ سویس شد. تیم سربستان که نخستین رقابت خود را در برابر کوستاریکا برده بودند، به نحوی فکر کردند که شش امتیاز را کسب کرده و راهی دور حذفی شدند.

اما گرانیت شاکا و چردان شقیری در دقایق ۵۲ و ۹۰ بازی با گول های "زیبا و دیدنی" صفحۀ بازی را برگشتاند.

گول شاکا از فاصلۀ بیش از ۲۵ متر با یک ضربۀ سهمگین دروازۀ سربستان را باز کرد اما گول شقیری از یک ضد حملۀ برق آسا شکل گرفت و این مهاجم سویسی البانیایی تبار با استفاده از سرعت که داشت توپ را در محوطۀ جزا کشانید و با آرامش تمام وارد دروازه کرد.

در گروه D، اکنون برازیل و سویس چهار امتیاز دارند و سربستان سه امتیازه است و برای راهیابی به دور حذفی هر سه تیم باید رقابت چهارشنبۀ آیندۀ شان را ببرند.

سویس به مصاف کوستاریکا می رود و سربستان باید بخت خود را با برازیلی ها بیازماید.

گول محمد موسی بازیکن شماره هفت تیم نایجریا که فرصت صعود به دور حذفی را به تیمش فراهم کرد.
گول محمد موسی بازیکن شماره هفت تیم نایجریا که فرصت صعود به دور حذفی را به تیمش فراهم کرد.

​تیم فوتبال نایجریا با پیروزی ۲-۰ در برابر آیسلند نه تنها برای خودش بلکه راه را برای صعود ارژنتاین نیز باز نگهداشت.

نایجریایی ها با پیروزی روز جمعه در برابر آیسلندی ها، سه امتیازه شدند و اگر در رقابت با ارژنتاین حتی به نتیجۀ مساوی هم دست یابند با چهار امتیاز راهی دور حذفی خواهند شد.

احمد موسی، بازیکن نایجریایی هر دو گول تیمش را در دقایق ۴۹ و ۷۵ بازی به ثمر رساند.

گول های دیدنی این ملی پوش نایجریایی با توانایی "جسمانی و تکتیک عالی" به باور مبصرین فوتبال می تواند درد سر جدی به مدافعین ارژنتاین ایجاد کند.

تیم نایجریا در نیمۀ نخست خوب بازی نکرد و آیسلند فرصت های طلایی به دست آورد که گویا بخت با آنان همراه نبود و دروازۀ نایجریا را باز نکرد اما کارکردگی دروازه بان نایجریا را نیز نمی توان نادیده گرفت.

واکنش یک هواخواه تیم ارژنتاین پس از شکست روز پنجشنبۀ آن تیم در برابر کروشیا
واکنش یک هواخواه تیم ارژنتاین پس از شکست روز پنجشنبۀ آن تیم در برابر کروشیا

اگر ارژنتاین که در دو رقابت نخست گروهی خود برخلاف توقع مبصرین و هواخواهانش بازی کرده است، بتواند تنها به یک گول در برابر نایجریا دست یابد، بدون شک به دور بعدی راه خواهد یافت.

مبصرین فوتبال می نگارند که فشار زیادی بر مربی، کپتان و تمام اعضای تیم ارژنتاین وجود دارد و دیده شود که چگونه می توانند بدون در نظر گرفتن این همه فشار ذهنی، رقابت با نایجریا را برنده شوند.

از جانب دیگر موفقیت های پیهم کرستیانو رونالدو پرتگالی در دو رقابت نخست گروهی آن تیم، مسی ارژنتاینی را به مراتب فشرده تر ساخته و تمام رسانه های بین المللی کارکرد این دو ستارۀ فوتبال جهان را در کنار هم مقایسه می کنند.

XS
SM
MD
LG