لینک های دسترسی

Breaking News

پوسته‌های تلاشی طالبان در اطراف میدان هوایی کابل گسترش یافته است


با نزدیک شدن ضرب الاجل ۳۱ آگست روند تخلیه قوای امریکایی و متحدین آن٬ گروه طالبان پوسته های تلاشی را در جاده های منتهی به میدان هوایی کابل را بیشتر کرده اند
با نزدیک شدن ضرب الاجل ۳۱ آگست روند تخلیه قوای امریکایی و متحدین آن٬ گروه طالبان پوسته های تلاشی را در جاده های منتهی به میدان هوایی کابل را بیشتر کرده اند

گروه طالبان به تقاضای ایالات متحده محدودهٔ امنیتی خود را در اطراف میدان هوایی بین المللی کابل گسترش داده اند.

این اقدام در عمل موجب شده تا آنعده از شهروندان افغانستان که تلاش دارند در آخرین پرواز های نظامی کشورش شان را ترک کنند٬ با پوسته های تلاشی بیشتر این گروه مواجه شوند.

شماری از شاهدان گفته اند که محافظان امنیتی طالبان حال بیشتر "تهاجمی" برخورد می کنند٬ به خصوص در مقابل زنان.

حمدیه، محصل که ۲۰ سال سن دارد از کابل در یک تماس تلیفونی به صدای امریکا گفت که "آنان [طالبان] به زنان هیچ رحم نمی کنند" و زنان و دخترانی که همراهی مردان خانواده را با خود ندارند٬ با خصومت بیشتر طالبان مسلح مواجه می شوند.

این محصل دختر که در خفا به سر می‌برد٬ همچنین به صدای امریکا گفت که یک‌بار تلاش‌اش برای ترک افغانستان از طریق میدان هوایی کابل ناکام شد و حال بی نهایت ترس دارد که بار دیگر تلاش برای ترک کشورش کند٬ آنهم از طریق میدان هوایی کابل که با تهدید جدی حملات انتحاری و راکتی مواجه است.

حمدیه ادعا کرده است که "یکی از طالبان تفنگ اش را بر سرم گذاشت. برای مان گفته شد که ما کافر استیم٬ زیرا به ایالات متحده می رویم. برایش گفتم که کافر نیستم و برایم گفت که بالایت شلیک می کنم."

حمدیه هم برای سفارت ایالات متحده در کابل و هم در یکی از سازمان های غیر حکومتی آلمان کار کرده است.

وی روز پنجشنبه همراه با مادر و خواهر کوچک اش توانست خود را به میدان هوایی کابل برساند٬ اما پس از حملهٔ انتحاری آنجا را ترک کرد؛ حمله که به اثر آن دست کم ۱۷۰ افغان و ۱۳ نظامی امریکایی کشته شد.

مادر حمدیه در حملهٔ انتحاری روز پنجشنبه زخمی شد؛ حملهٔ که مسوولیت آنرا شاخه خراسان داعش بر عهده گرفت.

او علاوه کرد که مادر٬ خواهر کوچک و خودش آنقدر از حملات انتحاری وحشت زده شده اند که نمی توانند بار دیگر تلاش کنند خود را به میدان هوایی کابل برسانند.

با نزدیک شدن ضرب الاجل ۳۱ اگست٬ فرصت حمدیه برای ترک کشورش نیز کمرنگ تر می شود و شاید هم نتواند افغانستان را ترک کند.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده روز شنبه ۲۸ اگست (ششم سنبله) از شهروندان امریکا خواست تا از نزدیکی میدان هوایی کابل فوراً دور شوند و دلیل آن ترس از حملات دهشت افگنی دیگر عنوان شد.

XS
SM
MD
LG