لینک های دسترسی

Breaking News

مولر: از دونالد ترمپ کاملا رفع اتهام نکرده ام


رابرت مولر در کمیته قضایی مجلس نمایندگان
رابرت مولر در کمیته قضایی مجلس نمایندگان

رابرت مولر، رییس پیشین کمیته حقیقت یاب می‌گوید که در گزارش خود راجع به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، از دونالد ترمپ، رییس جمهور این کشور رفع اتهام نکرده است.

آقای مولر برای نخستین بار راجع به گزارش خود به پرسش های اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان پاسخ داد.

جرولد ندلر، رییس این کمیته در آغاز از آقای مولر پرسید: "آیا شما کاملا از رییس جمهور رفع اتهام کرده اید؟" آقای مولر جواب داد: "نه، رییس جمهور در برابر اعمالی که گفته می‌شود انجام داده، تبرئه نشده است."

آقای مولر گفت که تیم او در جریان تحقیقات، برای یک سال بارها تلاش کردند تا آقای ترمپ در گفتگویی رو در رو، به آن‌ها پاسخ دهد، اما رییس جمهور تنها به جواب‌دهی کتبی به برخی از سوال ها بسنده کرد.

با این حال، آقای مولر به دگ کولینز، عضوی جمهوری‌خواه کانگرس گفت که کمیتۀ حقیقت‌یاب شواهد ناکافی برای متهم کردن رییس جمهور ترمپ به تبانی با روسیه در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ بدست آورد.

هرچند او تاکید کرد که روسیه "به شکل سیستماتیک" تلاش کرده در انتخابات قبلی ریاست جمهوری امریکا مداخله کند.

آقای مولر گفت: "اجازه دهید بگویم که در جریان تمام سال‌های کاری من، آزمون‌های فراوانی را در برابر دموکراسی ما دیده ام. تلاش دولت روسیه برای مداخله در انتخابات ما، یکی از جدی‌ترین آن بوده است."

آقای ترمپ اخیرا گفت که قصد ندارد جریان سخنان مولر را در کانگرس که به صورت زنده از رسانه‌های امریکایی پخش شد، تماشا کند و آن را ضیاع وقت خواند.

آقای ترمپ گفته است که هیچ تبانی میان او و روسیه وجود نداشته و این اتهامات را حملات سیاسی رقبای خود توصیف کرده است.

XS
SM
MD
LG