لینک های دسترسی

Breaking News

برنامه تازۀ آلمان برای تخلیۀ افغان‌ها؛ 'ماهانه ۱۰۰۰ نفر به آن کشور منتقل می‌شوند'


حکومت آلمان برنامۀ جدید دوساله را برای تخلیۀ افغان‌های در معرض خطر از افغانستان روی دست گرفته است.

وزیران داخله و خارجۀ آلمان روز دوشنبه ۱۷ اکتوبر (۲۵ میزان) گفتند که بر اساس این برنامه، اولویت با افغان‌هایی داده می‌شود که پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان در یک سال گذشته، در معرض تهدید قرار گرفته باشند.

وزارت خارجه دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طریق این برنامه، اولویت به کسانی داده می‌شود که از زنان و حقوق بشر حمایت می‌کنند و یا کسانی که در زمینه‌های عدلی و قضایی، سیاست، رسانه‌ای و امور فرهنگی و ورزشی فعالیت داشتند و اکنون با مشکل مواجه شده اند.

همچنان در اعلامیه گفته شده است که در مرحله دوم اولویت به کسانی داده می‌شود که از رهگذر جنسیت، تمایلات جنسیتی و یا مذهب با تهدید روبرو می‌باشند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آلمانی نوشته است که از طریق این برنامۀ جدید، هر ماه ۱۰۰۰ افغان را با خانواده‌های آنان خواهد پذیرفت.

رویترز به نقل از نانسی فایسر، وزیر داخلۀ آلمان گزارش داده که گفته است: "بر اساس معیارهای پذیرش تعریف شدۀ ما، می‌توانیم از افغان‌های آسیب‌پذیر و در معرض تهدید در افغانستان، محافظت کنیم."

دولت آلمان گفته است که با سازمان‌های جامعه مدنی برای شناسایی افراد واجد شرایط همکاری خواهد کرد.

مقامات آلمان گفته اند که این کشور متعهد است تا ۳۸۰۰۰ افغان را که در معرض تهدید قرار دارند، از افغانستان تخلیه کند. خبرگزاری رویترز از قول مقامات این کشور، گفته است که آلمان در یک سال گذشته ۲۶هزار افغان را که با تهدید مواجه بودند، از افغانستان تخلیه کرده است.

وزارت خارجه و داخلۀ دولت آلمان همچنان اضافه کرده اند که برنامه جدید تخلیه افغان‌های در معرض تهدید از افغانستان، تا اکتوبر ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG