لینک های دسترسی

Breaking News

رانندۀ رویداد نزدیک پارلمان بریتانیا بازداشت شد


پولیس لندن می گوید رانندۀ که صبح روز سه شنبه (۱۴ اگست)، با موترش بر عابرین و بایسکل ران ها در نزدیکی پارلمان آن کشور راند و سپس موترش را با موانع پارلمان تصادم داد، بازداشت شده است .

به گفتۀ مقامات امنیتی بریتانیا، در نتیجۀ عملکرد آن راننده، چندین نفر زخمی شده است.

مقامات بریتانیایی گفته اند که با این مرد منحیث یک مظنون دهشت افگنی، برخورد خواهد شد. پولیس گفته است که در هنگام وقوع این رویداد، فرد دیگری در داخل موتر حضور نداشت و هنگام بازرسی موتر، سلاح یافت نشده است.

رانندۀ موتر پس از راندن موترش بر عابرین، موتر خود را بر موانع پارلمان بریتانیا تصادم داد
رانندۀ موتر پس از راندن موترش بر عابرین، موتر خود را بر موانع پارلمان بریتانیا تصادم داد

نیل باسو، معاون کمیشنر پولیس لندن به خبرنگاران گفت "به نظر می رسد که یقیناً این یک عملکرد قصدی بود، اما در مورد انگیزۀ آن چیزی گفته نمی توانیم."

آقای باسو همچنین گفت که شخص مظنون با پولیس همکاری نمی کند و پولیس تلاش می کند تا هویت و انگیزۀ اقدام مظنون را تشخیص بدهد.

معاون کمیشنری پولیس لندن گفته است که تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که شخص مظنون در نزد مقامات مبارزه بر ضد دهشت افگنی و إدارات استخباراتی، فرد نا شناخته است.

در واکنش به این رویداد، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در پیام تویتر خود نگاشته است که "یک حملۀ دهشت افگنی دیگر در لندن...این حیوانات دیوانه اند و با آنان از طریق شدت و قوت رسیدگی شود!"

ادارۀ خدمات امبولانس لندن گفته است که دو تن از زخمیان را به شفاخانه انتقال و تداوی کرده و زندگی هیچ یک آنان در خطر نیست.

پولیس ساحۀ رویدارد را مسدود و نشست پارلمان برتیانیا نیز متوقف شده است.

سال گذشته نیز یک مرد موترش را بر عابرین در نزدیکی پل ویست منستر راند که در نتیجۀ آن چهار نفر کشته شد. سپس شخص مهاجم توسط چاقو یک پولیس را در نزدیکی پارلمان آن کشور کشت و بعد از آن، شخص مهاجم توسط شلیک مرمی پولیس کشته شد.

XS
SM
MD
LG