لینک های دسترسی

Breaking News

رایزنی برای تاخیر مراسم تحلیف اشرف غنی


به دنبال خواست ایالات متحده برای تعویق مراسم تحلیف محمداشرف غنی، منابع حکومتی افغانستان می‌گویند که رایزنی در این مورد جریان دارد.

یک منبع حکومتی که نخواست نامش گرفته شود، روز سه شنبه ۲۵ فبروری (۶ حوت) به صدای امریکا گفت که تا اکنون تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است.

او افزود: "مشوره‌ها جریان دارد و تا پس از چاشت روشن خواهد شد".

این منبع حکومتی همچنان گفت که از چندین روز به این‌سو بسیاری آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم تحلیف محمد اشرف غنی گرفته شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه گزارش داده است که ایالات متحده از محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان می‌خواهد که مراسم ادای تحلیف خود را که برای روز پنجشنبه ۲۷ فبروری (هشتم حوت) برنامه ریزی شده است، به تاخیر بیاندازد.

این خبرگزاری از قول این مقام‌ها همچنان گفته امریکا نگران است که مبادا کشمکش انتخاباتی میان آقای غنی و عبدالله و عبدالله که وی نیز خود را برنده خوانده و برای ادای تحلیف آمادگی گرفته است، تلاش‌های صلح با طالبان را به مخاطره بیاندازد.

آقای غنی و آقای عبدالله هر دو روز یکشنبه ۲۳ فبروری (چهارم حوت) کمیسیون‌هایی را برای برگزاری مراسم تحلیف توظیف کرده اند.

غلام بهاوالدین جیلانی، رییس دفتر شورای ولایتی پروان که توسط رییس جمهور غنی برای برگزاری مراسم تحلیف توظیف شده است پیش از این به صدای امریکا گفته بود که "مراسم تحلیف قرار است روز پنجشنبه در کابل برگزار می‌شود".

XS
SM
MD
LG