لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش محتاطانۀ ایران به آمادگی ترمپ برای دیدار با روحانی


مقامات در ایران به این گفته های دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، که گویا او حاضرست تا بدون کدام پیش شرط با رهبران ایران ملاقات کند واکنش محتاطانه نشان داده اما رد نکرده اند.

علی اکبر ناطق نوری، یکی از اعضای ارشد 'مجمع تشخیص مصلحت نظام' در ایران گفته است که پیشنهاد دونالد ترمپ نباید بطور قطعی رد شود.

رئیس جمهور ایالات متحده به روز دوشنبه باوجود آن که حکومت ایران را "ظالم" خواند، اماگفت که "اگر ایران خواسته باشد" او هر زمان و بدون کدام پیش شرط حاضر است تا با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، ملاقات کند.

علی اکبر ناطق نوری، گفته است که این اظهارات دونالد ترمپ "باید در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد".

ناطق نوری که دستیار سابق آیات الله خامنه ای نیز میباشد، اضافه کرده که "ما باید در مورد فکر کنیم"، اما افزوده است که "ما نباید در مورد این پیشنهاد شادمانی و ابراز خرسندی کنیم".

به گفتۀ نوری "ترمپ ممکن از این هیجان بیش از حد سو استفاده کند". ناطق نوری همچنان گفته است که پیشنهاد ترمپ "میتواند یک امتحان برای ما باشد".

قبل از این حکومت تهران نیز در یک واکنش محتاطانه به آمادگی رئیس جمهور ترمپ برای دیدار با حسن روحانی گفته بود که اگر دونالد ترمپ خواستار ملاقات باشد، او ضرورت دارد تا دوباره به توافقنامۀ هسته ای با ایران بپیوندد.

حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی رئیس جمهور ایران نیز در صفحۀ تویترش در پاسخ به اظهارات دونالد ترمپ نگاشته بود که: "کسانی که به گفتگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشد."

مقامات در تهران از قبل هر نوع مذاکراه با واشنگتن را رد کرده و گفته اند که ایالات متحده نشان داده که این کشور قابل اعتماد نمیباشد. اما رئیس جمهور ترمپ دیروز گفت که "من باور دارم که آنان (رهبران ایران) بلاخره شاید خواستار دیدار شوند".

رئیس جمهور ایالات متحده که دیروز در جریان یک کنفرانس مشترک خبری با صدراعظم ایتالیا، در مورد ایران صحبت میکرد، گفت که: "صدراعظم ایتالیا نیز موافق است که به رژیم بی رحم ایران هرگز اجازه داده نشود تا تهدید سلاح هسته ای کند."

دونالد ترمپ بار دیگر از کشورهای جهان خواست تا بر ایران فشار وارد کنند که به گفتۀ او "تا آنکشور به فعالیت های شیطانی خود پایان بدهد".

رئیس جمهور دونالد ترمپ در حالی پیشنهاد دیدار با رهبران ایران را کرده که قراراست ایالات متحده سر از دوشنبۀ آینده تعزیرات اقتصادی علیه ایران را شدیدتر بسازد.

واکنش محتاطانۀ ایران در مورد آمادگی ترمپ برای ملاقات با روحانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:18 0:00

XS
SM
MD
LG