لینک های دسترسی

Breaking News

یادداشت جیمز کومی: ترمپ در مورد تحقیقات روسیه نگران بود


بخشی از یادداشت های جیمز کومی، رئیس پیشین FBI که روز پنجشنبه افشا شد
بخشی از یادداشت های جیمز کومی، رئیس پیشین FBI که روز پنجشنبه افشا شد

یادداشت های جیمز کومی، رئیس پیشین ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحده یا FBI که روز پنجشنبه افشا شد، نشان می دهد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، در مورد ادعا های که گویا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آن کشور دخالت داشته، نگران می باشد.

بر اساس گزارش ها، آقای کومی پس از ملاقات های اش با رئیس جمهور ترمپ، یادداشت های خود را نوشته، زیرا او از برخورد رئیس جمهور ایالات متحده با رهبران جهان، احساس "ناراحتی" می کرد.

در این یادداشت ها آمده است که رئیس جمهور ترمپ در مورد ادعا های که گویا روسیه وی را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ کمک کرده تا برنده شود، نگران بود.

آقای کومی در در این یادداشت ها همچنین ادعا کرده است که ویدیوی نیز وجود داشت که "ترمپ را با فاحشه های روسی" نشان می داد.

در یکی از این یادداشت ها آمده است که جیمز کومی پس از ملاقات با رئیس جمهور ترمپ به تاریخ ۳۰ مارچ ۲۰۱۷ به نقل از رئیس جمهور ترمپ نوشته است که گویا رئیس جمهور ترمپ برایش گفته است که تلاش می کند تا کشور را رهبری کند، اما "مسایل روسیه چنین کار را دشوار می سازد."

رئیس جمهور ترمپ، جیمز کومی، رئیس پیشین FBI را در ماه می ۲۰۱۷ از سمت اش در حالی برکنار کرد که آقای کومی ریاست تحقیقات در مورد اتهاماتی را بر عهده داشت که گویا روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا دخالت کرده و احتمالاً تیم مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور ترمپ با روس ها در تماس بوده است.

در واکنش به افشای یادداشت های آقای کومی، رئیس جمهور ترمپ ناوقت روز پنجشنبه در تویتر خود نوشت که "یادداشت های جیمز کومی بیرون شد و به صورت واضح نشان می دهد که نه توطئه و نه توافقی وجود داشته است. او همچنین معلومات سری را افشا کرد. واو، آیا آزار و اذیت ادامه خواهد یافت؟"

روسیه هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده را رد کرده است.

در یادداشت های آقای کومی همچنین آمده است که رئیس جمهور ترمپ اکثراً از وی در مورد نوار ویدیویی می پرسید که گویا آقای ترمپ را در یکی از هوتل های مسکو با روسپیان روسی نشان می دهد.

در یادداشت های رئیس پیشین FBI به نقل از رئیس جمهور ترمپ آمده است که "مسلۀ روسپی ها، چیزی مزخرف است." آقای کومی در یکی از این یادداشت ها، به نقل از رئیس جمهور ترمپ همچنین نوشته است که پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای رئیس جمهور ترمپ گفته بود که "ما زیبا ترین روسپی های جهان را داریم."

در یادداشت های آقای کومی همچنین ذکر شده است که آقای ترمپ در مورد مایکل فلن، مشاور امنیت ملی پیشین اش، نیز نگرانی داشت، اما جزئیات آن ذکر نشده است.

آقای ترمپ پس از مراسم تحلیف در ۲۰ جنوری ۲۰۱۷، با آقای کومی نان شب صرف کرد. آقای کومی در یادداشت های اش گفته است که رئیس جمهور ترمپ در جریان صرف نان شب از وی انتظار "وفاداری" داشت.

XS
SM
MD
LG