لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا روی تغییر در تاکتیک رزمی خود در افغانستان غور می‌کند


جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، میگوید که برای رسیدگی به معضل تلفات نیرو های امنیتی افغان، روی تغییر تاکتیک رزمی سربازان امریکایی در افغانستان غور میکند.

وزیر دفاع ایالات متحده در حالی از تعدیل در تاکتنیک نظامی ایالات متحده در افغانستان خبر میدهد که طالبان هنوز هم عامل تلفات سنگین نیرو های امنیتی افغان تلقی شده و در یک گزارشی از روزنامۀ نیویارک تایمز امده است که تلفات نیرو های امنیتی افغان باعث دشواری در جلب و جذب سربازان تازه نیز شده است.

روزنامۀ نیوریارک تایمز، با نشر یک مقاله بتاریخ ٢١ سپتمبر، نگاشته بود که تعداد نیروهای امنیتی کشته شده توسط طالبان در سال ٢٠١٦، روزانه به حدود ٢٢ سرباز میرسید، اما این رقم حال تا ٥٧ سرباز افزایش یافته است.

وزیردفاع ایالات متحده گفته است باوجود آنکه "تعداد تلفات نشر شده را تائید نمیکنم، ولی تقریباً درست به نظر میرسد". جیم متیس همچنان اضافه کرده که "اردوی افغان در طول سال گذشته شاهد تلفات سنگین بود، اما میدان جنگ را رها نکرده است".

جیم متیس در مورد غور روی پالسی رزمی در أفغانستان اضافه کرد که او مکرراً روی آن غور میکند و گفت که "برای سربازان افغان در برخی از مناطق حمایت بیشتر را فراهم می اوریم" اما جزئیات در مورد را ارایهنکرد.

در عین حال، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت افغانستان، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از مخالفین مسلح حکومت افغانستان خواست تا به پروسۀ صلح بپیوندند.

رئیس اجرائیه حکومت افغانستان، در یک نشست که به روز دوشنبه برای بزرگداشت از نیلسن مندیلا، رهبر فقید افریقای جنوبی در نیویارک تدویر یافته بود، گفت "ما برای مذاکرات با نیرو های مسلح مصالحه گرا و گروه های مسلح مخالف که خشونت را ترک گویند و به اتحاد، دموکراسی و یک اینده صلح امیز با اقتصاد شگوفا معتقد باشند، اماده ایم".

حکومت افغنتسان مکررا از طالبان خواسته است تا وارد روند مذاکرات صلح به رهبری افغانها شوند، اما این پیشنهاد حکومت تا حال از سوی طالبان پذیرفته نشده است.

امریکا روی تغییر در تاکتیک رزمی خود در افغانستان غور میکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:03 0:00

XS
SM
MD
LG