لینک های دسترسی

Breaking News

مکرون: فرانسه یک 'قهرمان ملی' را از دست داد


آرنولد بلترام، مامور پولیس نیز که در حملۀ روز جمعه زخمی شد و در اثر شدت زخمی، روز شنبه در شفاخانه در گذشت
آرنولد بلترام، مامور پولیس نیز که در حملۀ روز جمعه زخمی شد و در اثر شدت زخمی، روز شنبه در شفاخانه در گذشت

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، می گوید، اسلام گرایان افراطی بار دیگر به کشورش حمله کردند، و فرانسه نیز یک "قهرمان ملی" خود را از دست داده است.

وزیر داخلۀ فرانسه نیز اعلام کرد که یک پولیس که روز جمعه، ۲۳ مارچ ۲۰۱۸، جان خود را برای نجات گروگان ها به خطر انداخته بود، بر اثر شدت جراحات وارده، روز شنبه در شفاخانه در گذشت.

گروگانگیری روز جمعه در یک فروشگاه مواد غذایی در شهرک ترب واقع در جنوب فرانسه به کشته شدن سه نفر و و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگرمنجر شد، و آرنولد بلترام، مامور پولیس نیز که در این رویداد زخمی شده بود، روز شنبه در شفاخانه جان باخت.

جراد کولومب، وزیر داخلۀ فرانسه، با نشر یک پیام در صفحۀ تویتر اش، ضمن اعلام این خبر گفت که "شجاعت و از خود گذشتگی بلترام" هیچگاه از خاطره ها محو نخواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه رسماً اعلام کرد که این یک حملۀ دهشت افگنی بوده است.

آقای مکرون گفت: "کشور ما هدف حملۀ دهشت افگنان سلامگرا قرار گرفته ایم و داعش مسوولیت آن را پذیرفته است. این حمله در تصمیم دولت برای مبارزه بر ضد دهشت افگنان هیچ خللی بوجود نیاورده است. از همه می خواهم همان طوریکه همواره در این مواقع نشان داده اند، آرامش، مقاومت و هشیاری خود را حفظ کنند."

لوی سارنوالی فرانسه می گوید، عامل این گروگانگیری یک فرانسوی مراکشی تبار بنام رضوان لقدیم است، که هنگام ورود به فروشگاه شعار الله اکبر سر داده و گفته بود آماده است جان خود را برای سوریه فدا کند.

فرانسوا مولین، لوی سارنوال فرانسه، در مورد جزییات این حمله گفت "گروگان ها بعد از مذاکره آزاد شدند، و آرنولد بلترام خود را به جای یکی از گروگان ها در اختیار گروگانگیر گذاشت. اما پس از آنکه گروگانگیر با گلوله بلترام را هدف قرار داد و تهدید کرد که همه چیز را منفجر خواهد کرد، کماندو های پولیس به فروشگاه حمله کردند و در جریان آن دو نفر از کماندوها نیز زخمی شدند."

رضوان لقدیم که ۲۶ سال داشت پس از گروگانگیری اعلام کرد خواستار آزادی یک فرانسوی بلجیمیت بار بنام صلاح عبدالسلام شده بود، فردیکه تنها بازمانده حملات دهشت افگنی پاریس در سه سال پیش است.

XS
SM
MD
LG